موفقیت فولاد کویر در کسب استاندارد های بین المللی

سرپرست واحد طرح و برنامه شرکت فولاد کویر در گفتگویی به مناسبت روزجهانی استاندارد:

موفقیت فولاد کویر در کسب استاندارد های بین المللی

به گزارش ارتباطات فولاد کویر سرپرست واحد طرح و برنامه این شرکت به مناسبت هفته استاندارد در گفتگویی استاندارد‌های به کارگیری شده در این مجتمع را توضیح داد و به فرایند نگهداری و بهبود این استاندارها به عنوان یک امر مهم اشاره کرد.

 

سرپرست واحد طرح و برنامه فولاد کویر با اشاره به روند دریافت استانداردهای ملی و بین المللی گفت: هر سازمانی برای دریافت گواهینامه‌های استاندارد بین المللی، نیازمند یک مرجع بین المللی معتبر است که توانایی اعتباردهی به شرکت را از طرف سازمان های AB داشته باشد، به این مراجع بین المللی که ذیل ABها کار می کنند CB گفته می‌شود.  فولاد کویر در حال حاضر اعتبار استاندارد‌های پیاده‌سازی شده در این سازمان را از چهار CB بزرگ بین المللی می‌گیرد. در حوزه استانداردهای محصولی ما با شرکت GCL به علت اعتبار بین المللی که دارد همکاری می‌کنیم و از  DQS آلمان که مورد تایید DAKSS و برخی دیگر با IMQ ایتالیا که مورد تایید ACCREDIA می باشد، استفاده می‌کنیم. همچنین گفتنی است استاندارد سیستم مدیریت آزمایشگاه ما از تنها مرجع بین المللی ایرانی به نام مرکز تایید صلاحیت ایران سازمان (NACI) پیروی می‌کند.

 

مهندس سید مجید تکیه در رابطه با اهمیت به کارگیری استانداردها گفت: الزامات استاندارد‌ها در طی سال‌های پیاده‌سازی و نگهداری در یک مجموعه نیاز به بهبود مستمر دارند. استانداردها می‌توانند با هدف تضمین و بهبود کیفیت فرایندها و محصولات ،اطمینان از اهمیت به ایمنی ، بهداشت و سلامت کارکنان، اطمینان از اهمیت به محیط زیست و جامعه و ... در سازمان پیاده‌سازی شوند.

 

وی در ادامه گفت: ما در ابتدا فرایندهای مورد نیاز برای ارتقا کیفیت محصول را با پیاده سازی ISO9001 پایه‌گذاری کردیم و بعد از آن با حرکت به سمت تولید محصولات زنجیره تامین خودرو استاندارد IATF16949 را پیاده‌سازی کردیم که در دل خود الزامات استاندارد ISO9001   را نیز داراست. این استاندارد به ما کمک کرد فرایندهای جامع تر و سختگیرانه‌تری در حوزه مدیریت کیفیت در سازمان به اجرا در‌آوریم.

 

تکیه افزود: استانداردهای دیگری که ما در این مجموعه جهت ارتقای سطح کیفی فرایندهای مختلف پیاده‌سازی و دریافت کرده‌ایم، شامل سیستم مدیریت محیط زیست ISO14001 ، سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای ISO45001، سیستم مدیریت آموزش ISO2100 ، سیستم مدیریت انرژی ISO50001 و دو استاندارد خاص در حوزه کیفیت محصولات ساختمانی که عناوین آن  EN10080 و  BS4449 می‌باشد را دریافت کرده‌ایم، این دستاوردها حاصل تلاش تیم مجموعه بوده است.

 

سید مجید تکیه با اشاره به پیاده‌سازی و دریافت استاندارد 17025 در این مجموعه بیان کرد: فولاد کویر با این اقدام توانسته آزمایشگاه متالورژی خود را تبدیل به یکی از آزمایشگاه‌های مورد اعتماد اداره استاندارد کند که توانایی ارائه خدمات آزمایشگاهی به بیرون از مجموعه را نیز دارد.

 

۳۰ مهر ۱۴۰۳