با مشارکت مجتمع فولاد کویردستگاه های سونوگرافی و C- ARM در بیمارستان امام حسن و سیدالشهدای آران و بیدگل به بهره برداری رسید

طی آیینی، دستگاه های سونوگرافی و C- ARM در بیمارستان امام حسن و سیدالشهدای آران و بیدگل با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، مسئولان بهداشت و درمان، مدیران مجتمع فولاد کویر و جمعی از خیرین سلامت این شهرستان راه‌اندازی شد

به گزارش روابط عمومی انجمن خیریه سیدالشهدا، دکتر کورش ساکی رییس دانشگاه پزشکی کاشان در این آیین با اشاره به نقش پررنگ خیرین این شهرستان در حوزه سلامت و درمان افزود: امروز دستگاه C- ARM به همراه تخت جراحی DHS به همت شرکت فولاد کویر در بیمارستان سیدالشهداء (ع) با هزینه ای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال راه اندازی می شود.

وی، با اشاره به اینکه دستگاه C- ARM یک اسکنر تصویربرداری با اشعه ایکس است، تصریح کرد: این دستگاه توانایی های رادیوگرافی داشته و همچنین برای تصویربرداری در حین عمل های جراحی ارتوپدی استفاده می گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: همچنین امروز دستگاه سونوگرافی در بیمارستان امام حسن (ع)  با تعرفه دولتی و با هزینه ۱۸میلیارد ریال با مشارکت خیر سلامت حاج اصغر مسجدی و خیرگمنام و دانشگاه علوم پزشکی کاشان به بهره برداری رسید.

دکتر یوسفیان رییس بیمارستان سیدالشهدای آران وبیدگل در این آیین با بیان اینکه حدود ۲ هزار نفر در اثر حوادث ترافیکی در سال در این شهرستان صدمه می بینند که افزون بر ‌یکهزار نفر نیاز به خدمات ارتوپدی دارند افزود: متاسفانه تا کنون به علت نبود دستگاه C-ARM و تکمیل نبودن بخش ارتوپدی این مصدومین به کاشان منتقل می شدند افزود: با نصب این دستگاه و راه اندازی رسمی بخش ارتوپدی در این بیمارستان می توانیم حدود ۸۰ درصد مصدومین را پذیرش و درمان کنیم.

رییس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر هم در این آیین با اشاره به نقش پررنگ خیرین آران وبیدگل در حوزه سلامت و درمان افزود: مجتمع فولاد کویر هم وظیفه خود می داند در کنار خیرین بزرگوار شهرستان بتواند قدم هایی در زمینه توسعه بهداشت و درمان بردارد.

دکتر حسین زاده افزود: وقتی می بینیم ‌مادر شهیدی فرزند دلبند خود را فدای اسلام و میهن می کند و حالا مال خود را در راه کار خیر اهدا می کند وظیفه ما بسیار سنگین تر می شود و انگیزه ما جهت مشارکت در امور خیر دوچندان می شود.

دکتر جعفر نمکی رییس هیات مدیره موسسه خیریه سیدالشهدا هم در این جلسه ضمن تقدیر از کمک های خیر مجتمع فولاد کویر به بخش بهداشت و درمان آران وبیدگل گفت: مجتمع فولاد کویر به عنوان عضو موثر در موسسه خیریه سیدالشهدا با تهیه دستگاه سی آرم، قدم بزرگی را در راستای تکمیل چرخه درمان بیمارستان سیدالشهدا برداشته و آمادگی خود را جهت ادامه تکمیل و تجهیز بیشتر این بیمارستان اعلام کرده است.

۲۱ اسفند ۱۴۰۱