پروژه بهبود جایگاه مدیریت پسماند مجتمع فولاد کویر، به بهره برداری رسید

فرمانده سپاه آران و بیدگل: همه مردم منطقه باید از ظرفیت های صنایع پایین دستی فولاد آگاهی یابند

فرمانده سپاه کاشان: فولاد کویر مصداق بارز شجاعت، اراده و همت در اقتصاد کشور است

 

آیین بهره برداری از جایگاه پسماند مجتمع فولاد کویر، با حضور ریاست اداره محیط زیست شهرستان آران و بیدگل، فرماندهان ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، معتدان محلی و مدیران مجتمع فولاد کویر برگزار شد.

* همه مردم منطقه باید از ظرفیت های صنایع پایین دستی فولاد آگاهی یابند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه آران و بیدگل در این مراسم اظهار داشت: برای خروج منطقه آران و بیدگل و کاشان از اقتصاد تک محصولی، شرکت های کوچک با سرمایه گذاری متوسط و اندک بایستی در منطقه استقرار یابند.

سرهنگ پاسدار حسن فخرل افزود: همه مردم منطقه باید از ظرفیت های صنایع پایین دستی فولاد آگاهی یابند تا بتوانیم نگرش سرمایه گذاری و کارفرمایی را اشاعه دهیم.

وی با بیان اینکه کشور ما دارای ذخایر بسیار غنی معدنی در حوزه فولاد است، گفت: خصوصیت و ویژگی بارز و شایسته تقدیر مجتمع فولاد کویر، استفاده از مواد اولیه داخلی و همچنین بومی سازی تکنولوژی و قطعات مورد نیاز صنعت است.

 

* فولاد کویر مصداق بارز شجاعت، اراده و همت در اقتصاد کشور است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان نیز در این مراسم با بیان اینکه مجتمع فولاد کویر از جمله شرکت های خوشنام منطقه و کشور است، اظهار داشت: این مجتمع توان و قابلیت تکمیل چرخه تولید فولاد در منطقه را داراست و امیدواریم به همت متخصصان این شرکت، این هدف مهم محقق شود.

سرهنگ پاسدار، کریم اکبری، افزود: منطقه کاشان و آران و بیدگل جمعیتی بالغ بر 500 هزار نفر را در خود جای داده است که 60 هزار نفر از این جمعیت در صنایع فرش مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: برای تحقق اهداف توسعه و اشتغال پایدار در منطقه، سوق دادن بخشی از صنایع، اشتغال و سرمایه گذاری در منطقه به سمت صنعت مادر فولاد، ضروری است.

وی با بیان اینکه، مجتمع فولاد کویر از ابتدای استقرار خود در منطقه، توجهی ویژه و دغدغه مندانه به مساله محیط زیست داشته است، گفت: خوشبختانه اقدامات خوب این شرکت در حوزه حفاظت از محیط زیست، احتمال وجود هر گونه نگرانی را رفع کرده و این مساله مایه افتخار و شایسته تقدیر است.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که «امروز اقتصاد کشور نیاز به شجاعت، اراده و همت دارد»، اظهار داشت: مجتمع فولاد کویر از گذشته تا کنون یکی از مصادیق بارز این تعبیر بوده و هست و امیدواریم همواره شاهد گسترش، پویایی و توسعه روز افزون این مجموعه عظیم باشیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان در این مراسم با اهدای تابلویی نفیس از تصویر رهبر معظم انقلاب و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، از فعالیت های تلاشگرانه مجتمع فولاد کویر در توسعه و استقلال کشور تقدیر کرد.

 

* محیط زیست به هیچ عنوان به معنای محیط ایست و توقف برای توسعه و پیشرفت نیست

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آران و بیدگل نیز در این مراسم با بیان اینکه تمام دغدغه های این نهاد، حفظ سلامت جامعه است، گفت: آران و بیدگل شهرستانی صنعتی است که وجود یک شهرک صنعتی خارج از حریم شهری در آن ضروری به نظر می رشد.

سید عباس نگهبان، جایگاه مجتمع فولاد کویر در آران و بیدگل را جایگاهی محکم توصیف کرد و گفت: این مجتمع توسعه خواهد داشت و به دنباله آن استقرار صنایع پایین دستی در منطقه نیز صورت خواهد پذیرفت.

وی با تاکید بر اینکه، محیط زیست به هیچ عنوان به معنای محیط ایست و توقف برای توسعه و پیشرفت نیست، تاکید کرد: مجتمع فولاد کویر شرکتی فعال است که انتظار می رود همچون همیشه رعایت مسایل زیست محیطی را در سرلوحه فعالیت های خود قرار دهد.

 

* حمایت از استقرار و توسعه صنایع پایین دستی فولاد در منطقه، از راهبردهای اساسی فولاد کویر است

رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر نیز در این مراسم اظهار داشت: این مجتمع در سخت ترین شرایط تحریم اقتصادی کشور، بالغ بر 7500 قطعه استراتژیک صنعتی را بومی سازی کرده است.

حمید رضا خوروش افزود: به همت متخصصان بومی این محتمع، فرایند تولید، تکنولوژی، توسعه و همچنین قطعات مورد نیاز صنعت فولاد، بومی سازی شده است.

وی تاکید کرد: حمایت از استقرار و توسعه صنایع پایین دستی فولاد در منطقه، از راهبردهای اساسی این مجتمع در راستای اهداف بلند توسعه پایدار، توسعه اقتصادی منطقه و استقلال کشور است.

خوروش با تاکید بر لزوم رعایت تمامی پروتکل های و استانداردهای  زیست محیطی در فعالیت های صنعتی مجتمع فولاد کویر، اظهار داشت: این مجتمع همواره در صدد ارتقای شاخص های زیست محیطی خود در راستای رسیدن به توسعه پایدار و کسب و کار مسئولانه بوده و هست و می کوشد که توسعه ی اقتصادی را با چشم اندازی هم راستا با توسعه اجتماعی و زیست محیطی دنبال کند.

 

* توسعه پایدار ایجاب می کند که اقتصاد منطقه از حالت تک محصولی خارج شود

مشاور عالی مدیرعامل مجتمع فولاد کویر نیز در این نشست، اظهار داشت: این مجتمع در طرح های توسعه خود به دنبال تولید فولادهای خاص مورد نیاز در صنایع پایین دستی کشور است که از یک سو موجب قطع وابستگی این صنایع به خارج از کشور و از سوی دیگر، ایجاد اشتغال و حصول ارزش افزوده بالا برای اقتصاد کشور می گردد.

دکتر حسین حسین زاده، با تاکید بر اینکه، توسعه پایدار ایجاب می کند که اقتصاد منطقه بایستی از حالت تک محصولی خارج شود افزود: صنعت فولاد بعنوان صنعت مادر در تمام دنیا، هیچ جایگزینی ندارد و ضروری است با تغییر نگاه صنایع وابسته به این صنعت، از خام فروشی فولاد به سمت توسعه صنایع پایین دستی گام بر داریم.

وی با بیان اینکه مجتمع فولاد کویر با خام فروشی در این صنعت مخالف است، گفت: راهبرد این شرکت، استفاده از توان تخصصی داخلی کشور برای توسعه صنعت و نیل به توسعه پایدار و اشتغال مولد در منطقه و کشور است.

 

* پروژه بهبود جایگاه مدیریت پسماند مجتمع فولاد کویر، به بهره برداری رسید

در این مراسم، پروژه بهبود جایگاه مدیریت پسماند مجتمع فولاد کویر، به بهره برداری رسید. عملیات عمرانی احداث پروژه بهبود جایگاه پسماند مجتمع فولاد کویر، خردادماه امسال همزمان با هفته محیط زیست، با حضور ریاست و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آران و بیدگل آغاز شد و طی پنج ماه به بهره برداری رسید.
این پروژه با هدف ارتقای شاخص های زیست محیطی مجتمع و در راستای تحقق اهداف ساختار مسئولیت اجتماعی مجتمع اجرا شده است.
در این پروژه مساحت جایگاه پسماند مجتمع از ۶۱۶ متر مربع به ۱2۷۶ متر مربع وسعت یافته است، و با بهره برداری از این پروژه تمام پسماندهای صنعتی در فضایی استاندارد و محافظت شده نگهداری و بدون پرت محیطی بصورت مکانیزه از محیط خارج می شود و در اختیار صنایع پایین دستی قرار می گیرد.
عملیات عمرانی این پروژه را شامل حفاری، خاکبرداری، کف سازی، بتن ریزی، اجرای دیوار بتنی و احداث رمپ ورودی است و برای اجرای آن بالغ بر 10 میلیارد ریال اختصاص یافته است.
پروژه جایگاه پسماند مجتمع فولاد کویر با ظرفیت، 2000 متر مکعب در فضایی به وسعت 1200 متر مربع احداث شده است.

۰۵ بهمن ۱۳۹۹