مجتمع فولاد کویر واحد صنعتی برتر استان اصفهان شد

مجتمع فولاد کویر در آیینی با حضور معاون وزیر صنعت، استاندار اصفهان و جمعی  ازمدیران کل این استان برگزار شد، بعنوان صنعت برتر استان اصفهان شناخته شد.

معاون وزیر صمت، در مراسم تجلیل از صنایع برتر استان اصفهان با بیان اینکه اگر امروز وضع اقتصاد خوب نیست نباید در فرایند تولید و صادرات خلل ایجاد کنیم، افزود: نمایندگان مجلس ابتدای سال در زمینه دریافت تعرفه گمرکی از محصولات تولید داخل مصوبه‌ای را داشتند که این مصوبه را با همکاری خود نمایندگان مجلس لغو کردیم.

محمدمهدی برادران در خصوص خام فروشی و مدیریت این بخش گفت: ما ادعا داریم محصولات نیمه خام را صادر می‌کنیم اما باید برای ممنوعیت صادرات خام فروشی باید از شرکت‌های دولتی شروع کنیم چون نه تولیدکنندگان و نه صادرکنندگان خوبی هستند.

برادران با بیان اینکه صادرات غیرنفتی ما باید با واردات برابری کند، گفت: در این زمینه باید از صنایع و بخش خصوصی حمایت کرد.

سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینکه استان اصفهان صنعتی و دارای ظرفیت‌های استثنایی است، اظهار داشت: طی یک دهه اخیر آنطور که باید در سطح محوری به اصفهان توجه نشده است.

وی افزود: باید نگاه به استان اصفهان با توجه به صنایع موجود متفاوت باشد، انتظار ما نگاه عدالت محور است.

مرتضوی با بیان اینکه رویکرد استان اصفهان در آینده رویکرد دانش بنیانی دارد، افزود: صنعتگران سرمایه‌گذاری جدید خود را به سمت دانش بنیان شدن سوق دهند، شرایط تولید بهتر می‌تواند امکان ارزش افزوده را فراهم کند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه برخی از فعالان اقتصادی برای پیوستن به پیمان شانگهای با استان‌های مختلف کشورهای خارجی برای توسعه ارتباطات اقتصادی دعوت شده‌اند، گفت: باید از پیله رقابت درون کشوری خارج شویم در بازارهای جهانی به رقابت بپردازیم.

در پایان این آیین، صنایع برتر استان اصفهان با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار و جمعی از مدیران کل استان اصفهان با اهدای لوح و تندیس تجلیل شدند.

مجتمع فولاد کویر افتخاراتي همچون قرار گرفتن در رتبه شصت و دومين شركت بزرگ كشور در رتبه بندي شركت هاي برتر ايران(imi100)، صادر كننده نمونه ملي و استاني، صنعت سبز كشور، كارفرماي سلامت محور كشوري، شركت برتر در حوزه مسئوليت اجتماعي و قرار گرفتن در جمع 50 شركت برتر كشور در حوزه صادرات غير نفتي و بازگشت منابع ارزي را در كارنامه دارد.

۰۸ آبان ۱۴۰۱