ظرفیت های صنایع فلزی در منطقه بایستی از بالقوه به بالفعل تبدیل شود

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی، امام جمعه آران و بیدگل در بازدید از مجتمع فولاد کویر به سابقه 7000 ساله ذوب فلز در ایران اشاره کرد و گفت: در دیدگاه مکتبی و در روایات داریم که حضرت داوود آهن را به دست خود نرم کرده و از آن محصولاتی همچون زره تولید می کرد.

وی با تقدیر از فعالیت های مدیران و بنیانگذاران مجتمع فولاد کویر، اضافه کرد: به کارگیری تمامی ظرفیت‌های محلی و استفاده از نیروهای تحصیل کرده بومی به نفع شرکت‌های تولیدی و کارخانه‌هاست و رضایتمندی بیشتر مردم منطقه را به همراه دارد.

وی با اشاره به استعداد های فراوان منطقه و جغرافیای آران و بیدگل، خاطرنشان کرد: از ظرفیت های صنایع فلزی بایستی استفاده کرد و شایسته است که استعدادهای بالقوه این حوزه در شهرستان به بالفعل تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب در پرهیز از خام فروشی در کشور، اظهار داشت: تمامی مسئولان و مدیران صنایع کشور بایستی تدابیری برای کاهش خام فروشی را در دستور کار خود قرار دهند.

ییس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل نیز با بیان اینکه نزدیک به ۹۰ درصد کارکنان این مجتمع بومی هستند، گفت: مجتمع فولاد کویر در بیست‌‍ و چهارمین آیین روز ملی صادرات که با حضور مسوولان ارشد اجرایی کشور برگزار شد با دریافت تندیس و لوح، به عنوان صادرکننده نمونه ملی انتخاب و تجلیل شد.

حمیدرضا خوروش افزود: مجتمع فولاد کویر با تولید افزون بر یک میلیون تن محصولات فولادی، بزرگترین تولیدکننده میلگردهای کلاف مورد مصرف در طیف وسیعی از صنایع پایین دستی در ایران است.

وی ادامه داد: این مجتمع با تکیه بر توان داخلی متخصصان جوان توانسته است با ورود به بازارهای صادراتی در کشورهای همسایه، حوزه خلیج فارس، اروپا و قاره آفریقا به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه صادرات مطرح شود.

رییس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل خاطر نشان کرد: این مجتمع باوجود تحریم‌های اقتصادی، صادرات خود را در سال ۱۳۹۸ به ۲ برابر افزایش داد و افزون بر ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار به مقصد کشورهای دیگر صادر کرد.

از ابتدای سال جاری تا کنون  افزون بر ۱۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار کالا از آران و بیدگل به مقصد چندین کشور جهان صادر شده است.

۰۵ بهمن ۱۳۹۹