مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام فولاد کویر برگزار شد

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام فولاد کویر برگزار شد

 

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام برای سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 1400 شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر (سهامی عام) با حضور اعضای هیات مدیره، نماینده حسابرس و بازرس قانونی شرکت، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و جمعی از سهامداران این مجتمع در محل هتل آسمان اصفهان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، پیام اعضای هیات مدیره مجتمع فولاد کویر توسط دکتر حسین زاده، رئیس مجمع و رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر قرائت شد که در بخشی از این پیام آمده است: «توان تولید، مطابق با استانداردهای روز بین المللی و رقابت پذیری محصولات شرکت، زمینه تحقق اهداف استراتژیک صادراتی را فراهم نمود و طی سال مورد گزارش "سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" ورود به بازارهای هدف جدید همانند برگ زرینی درکارنامه این شرکت به عنوان بزرگترین و کاملترین و مرغوبترین عرضه کننده انواع میلگرد و کلاف های صنعتی و ساختمانی در بخش خصوصی کشور می درخشد».

دکتر حسین زاده در ادامه این نشست اظهار داشت: این مجتمع در سال 1400 بالغ بر 790 هزار تن انواع محصولات فولادی شامل 470.438 تن میلگرد شاخه  و 302.850 تن کلاف های صنعتی تولید کرده است.

وی به دستیابی به در آمد عملیاتی 122 هزار و 942 میلیارد ریال و رشد ریالی  54 درصدی در مقایسه با درآمد عملیاتی دوره مشابه سال قبل در سال 1400 اشاره کرد و گفت: 62 درصد از محصولات این شرکت به میزان  479.098 تن در سال گذشته به خارج از کشور صادر شده است که رشد 10 درصدی را در مقایسه با صادرات دوره مشابه سال قبل نشان می دهد.

وی سود عملیاتی مجتمع فولاد کویر در سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 1400 را بالغ بر16 هزار و 713 میلیارد ریال، سود خالص این شرکت را بالغ بر 14 هزار و 146 میلیارد ریال  و سود هر سهم (EPS) را معادل 569 ریال ذکر کرد.

حسین زاده قـرار گرفتــن مجتـمع فـولاد کـویـر  در لیست 100 شرکت برتر کشور در رتبه 62 (100IMI)، کسب عنوان صادر کننده نمونه ملی و ممتاز استانی، کسب نشان بلورین D1 در پنجمین جایزه ملی مدیریت منابع انسانی کشور، اخذ تندیس صنعت سبز  استان، کارفرمای سلامت محور استان در سال 1401 و انتخاب به عنوان شرکت برتر حوزه مسئولیت اجتماعی  استان اصفهان را از جمله افتخارات و رتبه های برتر کسب شده این مجتمع در سال 1400 ذکر کرد.

وی به ادامه عملیات اجرائی طرح تولید سالیانه 800 هزار تن، بیلت و بلوم فولادی آلیاژی مجتمع فولاد کویر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تلاشهای صورت گرفته، این پروژه بصورت کلی تا کنون 26.7 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی همچنین به احداث پروژه ی تصفیه خانه تکمیلی پساب مجتمع فولاد کویر اشاره کرد و افزود: این تصفیه خانه با ظرفیت ورودی 90 لیتر بر ثانیه با هدف تصفیه پساب شهری کاشان و با هدف استفاده از فاضلاب انسانی بعنوان جایگزین منابع آبی زیرزمینی در صنعت فولاد در حال احداث است و تا کنون 84.09% پیشرفت فیزیکی داشته است.

استماع گزارش هئیت مدیره ، استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت، تصویب صورتهای مالی شرکت برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 1400، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیر الانتشار، اتخاذ تصمیم در خصوص تقسیم سود سهام سال مالی 1400 و تعیین پاداش هیئت مدیره و تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره از جمله دستور کار این مجمع بود که مفاد آن با رای سهامداران به تصویب رسید.

۰۵ مرداد ۱۴۰۱