امضای تفاهمنامه همکاری مجتمع فولاد کویر و دانشگاه کاشان

امضای تفاهمنامه همکاری مجتمع فولاد کویر و دانشگاه کاشان

در نشست مشترک اعضای هیات رئیسه و معاونان دانشگاه کاشان و اعضای هیات مدیره و معاونان و مدیران مجتمع فولاد کویر، تفاهمنامه همکاری این دو مرکز بزرگ علمی و صنعتی منطقه کاشان و آران و بیدگل به امضا رسید.

رئیس دانشگاه کاشان در این نشست با قدردانی از حضور اعضای هیات مدیره، معاونان و مدیران مجتمع فولاد کویر در این دانشگاه اظهار داشت: ارتباط دانشگاه با صنعت یکی از برنامه‌های اصلی این دانشگاه است و استفاده از توان و ظرفیت علمی اساتید و دانشجویان دانشگاه فرصت مناسبی برای صنایع برای ارتقای کیفی محصولات و توجه به توسعه پایدار و حفظ محیط زیست است.

دکتر کتابی، کارآفرینی و مهارت‌افزایی را از رویکردهای این دانشگاه عنوان کرد و گفت: با ایجاد مدرسه اشتغال و سراهای نوآوری و فناوری در دانشکده‌ها، سعی داریم تا امید و انگیزه را در بین جوانان دانشجو ارتقاء بخشیده تا در زمان دانش‌آموختگی مشکل اشتغال نداشته باشند.

وی با بیان اینکه جامعه محوری از مهمترین سیاست‌های این دانشگاه است، خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان دانشگاه مردمی و در زمینه جذب خیرین پیشتاز است.

رئیس دانشگاه کاشان به پیگیری ایجاد صندوق پژوهش و فناوری منطقه کاشان توسط این دانشگاه اشاره کرد.

دکتر کتابی به فراهم کردن فرصت مطالعاتی اساتید این دانشگاه در جامعه و صنعت اشاره و اظهار کرد: در این برنامه استادان دانشگاه یک دوره سه تا 9 ماهه را به صنعت یا جامعه وارد می‌شوند تا با مشکلات و چالش‌ها آشنا شده و راه حل علمی و کارشناسی برای آن پیدا کنند.

رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر نیز در این نشست خواستار ارتقای سطح همکاری صنعت با دانشگاه شد و گفت: مجتمع فولاد کویر برای ارتقای این مجتمع به همکاری دانشگاه نیازمند است و مادامی که پشتوانه ی دانش نباشد هرگز هیچ حرکتی و توسعه‌ای اتفاق نخواهد افتاد.

دکتر حسین زاده با بیان اینکه دانشگاه کاشان از مفاخر علمی کشور است، افزود: هر توسعه ای از حوزه علم و دانش آغاز می گردد.

وی به تاریخ کاشان در زمینه‌های زری‌بافی، مس، فرش و پارچه و نساجی اشاره کرد و گفت: شهر کاشان در افق 1404 شهر صنعتی و گردشگری قلمداد شده است.

وی لازمه تغییرات اساسی برای اداره آینده کاشان را همکاری متخصصان و اساتید دانشگاهی عنوان کرد و افزود: در شهرستان کاشان سرمایه مالی و ذخیره دانایی نیز داریم  که باید به میدان بیایند و راهکاری برای توسعه این منطقه بیندیشند.

نایب رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر نیز در این نشست به تاسیس این مجتمع در سال 1386 اشاره کرد و گفت: از زمان تاسیس این شرکت تاکنون 9 میلیون تن فولاد با کیفیت و با ارزش افزوده بسیار بالا تولید شده است.

حمید رضا خوروش با بیان اینکه افزون بر 94 درصد از کارکنان این شرکت از منطقه کاشان و آران و بیدگل هستند، افزود: فولاد یکی از کلیدی‌ترین صنایع دنیاست که در افق 1405 کشور، تولید 55 میلیون تن فولاد در سال پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه ایران در زمینه تولید فولاد رتبه دهم را در دنیا دارد، افزود: همه صنایع نظامی، اتومبیل، بیمارستانی و تمام صنایع نیروگاهی و فرودگاهی وابسته به صنعت فولاد است.

خوروش رسالت و برنامه استراتژیک فولاد کویر برای 10 سال آینده را تولید فولادهای آلیاژی و کیفی عنوان کرد و گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده، این مجتمع تا دو سال آینده حدود 800 هزار تن فولادهای آلیاژی روز دنیا را برای تامین مواد اولیه صنایع پایین دستی فولاد تولید می کند.

در این جلسه معاونان و مدیران شرکت فولاد کویر گزارشی از وضعیت جاری و برنامه های آینده این مجتمع ارائه کردند.

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه کاشان و مجتمع فولاد کویر به امضا رسید. این تفاهمنامه شامل همکاری های آموزشی و پژوهشی، ایجاد مرکز نوآوری، مشارکت در راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری منطقه کاشان، مسئولیت های اجتماعی، استفاده از ظرفیت‌های قانون جهش تولید دانش بنیان، و ...  می باشد.

 

۳۰ تیر ۱۴۰۱