فرهنگسرای زنده یاد حاج محمود خوروش در نوش آباد افتتاح شد

همزمان با عید سعید قربان، فرهنگسرای زنده یاد حاج محمود خوروش در آیینی با حضور جمعی از مردم و مسئولان در شهر نوش‌آباد به بهره‌برداری رسید.

نایب رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل در آیین افتتاح این فرهنگسرا اظهار داشت: ساخت فرهنگسرای زنده‌یاد حاج محمود خوروش از تیر ۱۳۹۷ کلنگ‌زنی و هم‌اکنون با اعتبار افزون بر سه میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

حمیدرضا خوروش افزود: زیربنای این فرهنگسرا ۴۳۰ متر مربع و شامل کلاس های آموزشی، سالن آمفی تئاتر، نمازخانه و آبدارخانه است که با بهره‌گیری از ریشه های فرهنگی مردم منطقه با نمای سنتی طراحی و اجرا شده است.

رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر نیز در این مراسم به تحریم های ظالمانه ی خارجی علیه اقتصاد و تولید کشور اشاره کرد و افزود: تنها راه برون رفت از چالش های ناشی از این محدودیت ها، توجه و التزام ویژه به حوزه فرهنگ، کارآفرینی و تلاش است.

دکتر حسین زاده، اظهار داشت: نگاه مجتمع فولاد کویر به حوزه فرهنگ یک نگاه متعالی است و این شرکت در تلاش است با انجام مسئولیت های اجتماعی خویش، گامی موثر در حوزه فرهنگ اجتماعی بردارد.

وی به در پیش بودن ایام تابستان و فراغت نوجوانان اشاره کرد و گفت: وجود زیرساخت های فرهنگی همچون فرهنگسرا می تواند زمینه ساز رشد فرهنگی، هنری و خلاقیت نوجوانان در ایام فراغت باشد و بتوان از این طریق مسیر توسعه و تعالی اجتماعی را طی کرد.

وی تاکید کرد: احداث این فرهنگسرا در شهر تاریخی نوش آباد، گامی موثر و اساسی برای اشاعه ی فرهنگ غنی این دیار و انتقال آن به میراث داران آینده است.

مجتمع فولاد کویر بعنوان یکی از شرکت های پیشرو در حوزه مسئولیت اجتماعی، پروژه های زیرساختی متعددی را در حوزه های مختلف ورزشی، آموزشی، فرهنگی، درمانی و خیریه در سطح منطقه و کشور احداث کرده و به همین سبب بعنوان یکی از شکت های برتر در حوزه مسئولیت اجتماعی شناخته شده است.

همچنین همزمان با تدوین اولین استاندارد ملی مسئولیت اجتماعی، فولاد کویر بعنوان اولین شرکت ایرانی و داوطلب، پیاده سازی این استاندارد را در حوزه سازمانی خود آغاز کرد.

تولید مسئولانه، رعایت استانداردهای زیست محیطی، تعالی سرمایه های انسانی، مدیریت منابع، خلق ارزش، توسعه پایدار اجتماعی، اشتغال پایدار و تخصصی، بومی سازی، پاسخگویی و شفافیت، از جمله رویکردهای مجتمع فولاد کویر در حوزه مسئولیت اجتماعی است.

شهر نوش آباد با ۱۲ هزار نفر جمعیت در سه کیلومتری مرکز شهرستان آران و بیدگل قرار دارد.

۲۰ تیر ۱۴۰۱