دوره آموزشی مدیریت پسماندهای الکترونیکی در مجتمع فولاد کویر برگزار شد

همزمان با هفته محیط زیست، اولین دوره آموزشی مدیریت پسماندهای الکترونیکی به همت مجتمع فولاد کویر و با مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان برگزار شد.

این دوره آموزشی در راستای افزایش آگاهی عمومی با حضور روسا و کارشناسان ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان های کاشان و آران و بیدگل و همچنین جمعی از کارشناسان و سرپرستان مجتمع فولاد کویر در راستای استراتژی این مجتمع در کسب و کار مسئولانه و توسعه پایدار برگزار شد.

شناخت انواع پسماندهای الکترونیک، کمیت پسماندها، چرخه حیات تجهیزات برق و الکترونیک، سیستم های تصفیه پسماندهای برق و الکترونیک، نقشه راه و سناریوی مدیریت پسماندها در کشور و ضوابط بسته بندی، ذخیره سازی، جمع آوری، انتقال و دفع پسماندهای الکترونیک، از جمله سرفصل های این دوره آموزشی بود.

طبق برخی از آمارهای موجود، سهم هر ایرانی در تولید زباله های الکترونیکی سالانه حدود ۷ کیلوگرم بوده که جمع این میزان در سطح کلان کشور به تولید سالانه ۵۶۰ هزار تن انواع پسماندهای الکترونیکی می انجامد.

آمارها نشان می دهد اروپا بیشترین سهم از تولید زباله های الکترونیک جهان را با تولید ۱۵/۶ کیلوگرم به ازای هر نفر در سال دارد.

۱۹ خرداد ۱۴۰۱