مجتمع فولاد کویر کارفرمای سلامت محور استان اصفهان شد

مجتمع فولاد کویر کارفرمای سلامت محور استان اصفهان شد

مجتمع فولاد کویر در سی و سومین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان، برای سومین سال متوالی بعنوان کارفرمای سلامت محور و همچنین خانه بهداشت کارگری برتر استان اصفهان انتخاب شد.

سی و سومین جشنواره استانی امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان با حضور امیر رضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان و سایر مسئولان استانی، مدیران عامل و نمایندگان واحدهای اقتصادی، نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی، برگزیدگان استانی و ملی همزمان با روز جهانی کارگر برگزار شد.

احمدرضا پرنده مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در این مراسم اظهار داشت: در حال حاضر 406 خانه بهداشت کارگری به 80 هزار نفر نیروی کار در سطح استان خدمات ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه کارشناسان بهداشت حرفه ای شاغل در خانه های بهداشت کارگری توسط خود مسئولین واحدهای اقتصادی استخدام می شوند افزود: مسئولین خانه های بهداشت کارگری کلیه مسائل بهداشت و سلامت نیروی کار شامل شرایط محیط کار از جمله عوامل فیزیکی، شیمیایی، ارگونومی، بیولوژیکی محیط کار را بررسی و اقدامات کنترلی را انجام می دهند و برای سلامت کارگران پیشنهادات سازنده و رفع خطرات محیط کار را  دنبال می کنند.

معاون منابع انسانی مجتمع فولاد کویر نیز در این باره گفت: این مجتمع همواره خود را ملزم به رعایت تمامی استانداردها و اصول ایمنی، بهداشتی و حرفه ای دانسته و می داند و در تلاش است تا عملکردی مطلوب در حوزه حفظ سرمایه های سازمانی داشته باشد.

مهندس فلاح زاده، حفظ و صیانت از سلامت کارکنان را از جمله اهداف و استراتژی های مجتمع فولاد کویر ذکر کرد و گفت: رسیدن به رتبه هایی همچون کارفرمای سلامت محور، مدیریت برتر در دوران کرونا و رتبه برتر در حوزه بهداشت حرفه ای، حفاظت فنی و بهداشت کار از جمله دستاوردهای این نگاه استراتژیک به سلامت کارکنان در سازمان است.

مجتمع فولاد کویر طبق ارزیابی‌های انجام‌شده در حوزه برنامه و مداخلات ایمنی و کاهش حوادث در محل کار شامل اجرای برنامه مدون آموزشی در زمینه سلامت ایمنی کارکنان، پیاده‌سازی استانداردهای ایمنی و زیست‌محیطی، کاهش استرس کارکنان در محل کار، ارزیابی مخاطرات جسمی، روانی و اجتماعی کارکنان، مدیریت پسماند و برگزاری برنامه‌های خلاقانه سلامت محور، موفق به اخذ تندیس کارفرمای سلامت‌محور و همچنین خانه ی بهداشت کارگری برتر از اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان شد.

در پایان مراسم از کارگران نمونه، گروه کار نمونه، واحد نمونه، کارفرمای سلامت محور، خانه بهداشت کارگری با اهدای تندیس و لوح تقدیر تجلیل شد.

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱