غرس 100 اصله درخت در باغ یادمانهای مجتمع فولاد کویر

غرس 100 اصله درخت در باغ یادمانهای مجتمع فولاد کویر

 

همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، در آیینی ویژه 100 اصله درخت با حضور مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان آران و بیدگل و جمعی از مدیران و کارکنان مجتمع فولاد کویر در باغ یادمانهای این مجتمع غرس شد.

رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر در این آیین اظهار داشت: کاشت، پایش و نگهداری درخت و فضای سبز، مساله ای تخصصی و پرزحمت است که خوشبختانه در طول 15 سال گذشته، این مهم به همت مجتمع فولاد کویر به خوبی و با وجود تمام محدودیتهای آب، خاک و هوا صورت پذیرفته است.

دکتر حسین زاده افزود: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته است قصد داریم تعداد درختان کاشت شده توسط مجتمع فولاد کویر را از 17 هزار اصله کنونی به بالای 20 هزار اصله درخت افزایش دهیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل نیز در این مراسم اظهار داشت: حفظ منابع آب و خاک، بر اساس دستورات دین مبین اسلام از وظایف تمامی مردم است و همه نسل های حال و آینده سهم مشترکی از این منابع دارند.

سید مجتبی شریفیان افزود: از بین رفتن و قطع درختان در بلند مدت می تواند سلامت مردم و جامعه را با مخاطره روبرو ساخته و اکوسیستم طبیعی را به نابودی بکشاند؛ از این رو، اداره منابع طبیعی در امر حفاظت از این منابع بسیار جدی است.

نگهبان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آران و بیدگل نیز در این مراسم، کاشت و نگهداری 17 هزار اصله درخت را کاری پرزحمت و پرهزینه و شایسته ی تقدیر دانست و گفت: مجتمع فولاد کویر با نگاه علمی و با اتخاذ روشهای مدیریتی نوین در حوزه فضای سبز، این مهم را به خوبی به انجام رسانده است.

در پایان این مراسم، بصورت نمادین 100 اصله درخت توسط جمعی از مسئولان دستگاههای اجرایی شهرستان آران و بیدگل و همچنین کارکنان و مدیران مجتمع فولاد کویر در محل باغ یادمانهای مجتمع فولاد کویر غرس شد.

۲۸ اسفند ۱۴۰۰