بازدید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان به اتفاق جمعی از اعضای هیات علمی این دانشگاه از مجتمع فولاد کویر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان:

عملکرد شفاف فولاد کویر در حوزه مالی ستودنی است

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان به اتفاق جمعی از اعضای هیات علمی این دانشگاه از مجتمع فولاد کویر بازدید کردند.

دکتر میثم عرب زاده، در حاشیه این بازدید در نشست با اعضای هیات مدیره و مدیران مجتمع فولاد کویر اظهار داشت: عملکرد مالی و شفافیت مجتمع فولاد کویر در این حوزه نشان از مدیریت درست این مجموعه تولیدی است.

وی افزود: این مجتمع همچنین در حوزه ارزآوری، اشتغالزایی، سرمایه گذاری، توسعه و ورود به بورس اقدامات ارزشمندی انجام داده و در حال انجام است که برای منطقه و کشور ارزنده و شایسته ی تقدیر است.

این دانش آموخته ی دکترای تخصصی حسابداری، موفقیت های فولاد کویر را مرهون سرمایه های ارزشمند انسانی این مجتمع دانست و گفت: این مجتمع به واسطه ی ورود به بورس کشور، از نظر مالی و مالیاتی، عملکرد خود را در ویترین شیشه ای و شفاف قرار داده است که این رویکرد می تواند الگوی خوبی برای سلامت مالی باشد.

نایب رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر نیز در این نشست اظهار داشت: فولاد کویر در حال حاضر حدود 140 هزار سهامدار و ذینفع دارد که این مساله مسئولیت این مجموعه تولیدی را برای عملکرد بهتر، سود آوری و توسعه مضاعف می کند.

حمید رضا خوروش به اجرای سه طرح توسعه در این مجتمع اشاره کرد و افزود: هدف ما از اجرای این سه طرح، از یک سو تامین نیاز کشور به فولادهای کیفی و از سوی دیگر زمینه سازی برای رشد صنایع پایین دستی فولاد و حفظ زنجیره ی ارزش این صنعت در کشور است.

نایب رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر نیز در این دیدار با اشاره به طرح های توسعه این مجتمع گفت: ساخت و تامین حدود ۷۰ درصد از تجهیزات و خدمات احداث فونداسیون ها و ساختمان ها، نصب و راه اندازی سیستم های اصلی و فرعی این طرح ها توسط شرکت‌های معتبر، متخصص و مجرب ایرانی انجام شده است.      

دکتر حسین زاده به مطالعات و برنامه‌ریزی های صورت گرفته برای تولید محصولات فولادی (SBQ) در این مجتمع اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نیاز های کشور به محصولات فولاد آلیاژی خاص (SBQ) عمدتاً از طریق واردات تامین می گردد.

وی تاکید کرد: این شرکت مصمم است با راه اندازی فازهای توسعه خود، صنایع کشور را برای همیشه از واردات بخش عمده ای از فولاد های خاص و آلیاژی بی نیاز کند.

معاون منابع انسانی مجتمع فولاد کویر نیز در این نشست، دانشگاه را مرکزی برای رشد و توسعه سرمایه های انسانی دانست و گفت: فولاد یک صنعت زیرساختی و پر فرآیند است و این ظرفیت را در خود دارد که محلی برای اشتغال و کارآزمودگی سرمایه های انسانی متخصص و دانش اموخته باشد.

مهندس فلاح زاده، تصریح کرد: با افزایش هزینه های انرژی در آینده ی نه چندان دور، بدون تردید سرمایه ی انسانی بعنوان مزیت رقابتی شرکت های تولیدی نقشی اساسی و تعیین کننده خواهد داشت.

 وی تاکید کرد: وجود صنعت فولاد بعنوان فرصتی ارزشمند جهت اشتغالزایی و خلق ثروت برای نیروی تحصیلکرده، با انگیزه و جوان تلقی می شود که می تواند روحیه نشاط و امید به آینده را در جامعه ارتقا بخشد.

معاون تکنولوژی مجتمع فولاد کویر نیز در این نشست گفت: زنجیره ی ارزش در صنعت فولاد بسیار قابل توسعه است و در صورت فراهم آمدن شرایط فعالیت صنایع پایین دستی می توان به یک ظرفیت عظیم ثروت آفرینی و اشتغالزایی در این صنعت رسید.

مهندس رشیدی، افزود: گردش و زنجیره ی ارزش در صنعت فولاد شامل تمامی حوزه های لجستیک، خدمات جانبی، ارزش افزوده محصول و... می شود که با ظرفیت های کنونی تولید فولادهای کیفی می تواند تا میزان 50 میلیون تن در سال برسد.

۲۲ دی ۱۴۰۰