مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام مجتمع فولاد کویر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی مجتمع فولاد کویر، این مجمع با سه دستور کار «استماع گزارش بازرس قانونی در خصوص افزایش سرمایه شرکت»، «اتخاذ تصمیم در خصوص افزایش سرمایه و اصلاح ماده مربوط در اساسنامه» و «سایر مواردی که اتخاذ تصمیم در خصوص آنها در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده می باشد» در محل سالن کنفرانس اتاق بازرگانی اصفهان و با حضور سهامداران این شرکت برگزار شد.

در این مجمع پیشنهاد هیات مدیره در خصوص افزایش سرمایه 14 هزار و 40 میلیارد ریال، معادل 130 درصد از محل سود انباشه به رای گذاشته شد و با موافقت اکثریت سهامداران، به تصویب رسید.

مدیرعامل مجتمع فولاد کویر، هدف از این افزایش سرمایه را اصلاح ساختار مالی و کاهش ریسک مالی صورت وضعیت مالی، تسهیل تامین مالی از محل اخذ تسهیلات بانکی ارزان قیمت، بهبود نسبت بدهی به سرمایه و ظرفیت استقراضی شرکت و رقابت پذیری شرکت در صنعت و بازار سرمایه، اصلاح ساختار مالی از طریق جلوگیری از خروج نقدینگی از شرکت و بهبود و افزایش شفافیت صورت های مالی و افزایش کیفیت اطلاعات و بهبود معاملات در بازار سرمایه ذکر کرد.

احمد خوروش همچنین به طرح توسعه مجتمع فولاد کویر و احداث کارخـانه فـولادسـازی تـولید شمش های آلیاژی  SBQ، اشاره کرد و گفت: این پروژه در بر دارنده کوره قوس الکتریکی به ظرفیت ۱۸۰ تن در هر ذوب، دو واحد کوره پاتیلی هر یک به ظرفیت 180 تن و دو واحد گاز و اکسیژن زدایی به ظرفیت هر یک180 تن، تجهیزات حمل مذاب و سیستم فوق پیشرفته تصفیه دود و غبار است.

وی با بیان اینکه این طرح با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن و قابل افزایش تا یک میلیون و دویست هزار تن تولید سالیانه شمش آلیاژی در حال احداث می باشد، تصریح کرد: کارخانه فولاد سازی مجتمع فولاد کویر دارای چهار سیستم مجزا برای تصفیه انواع آلاینده ها فراتر از استانداردها و مصوبات ملی و جهانی، کارگاه تولید گازهای صنعتی اکسیژن، نیتروژن و ازت با خلوص بسیار بالا، سیستم اتوماسیون، کنترل و ابزاردقیق سطوح ۱ و ۲ با طراحی، اجرا و نظارت توسط شرکت تسنا می باشد.

وی گفت: مهندسی و طراحی این کارخانه با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا و بر اساس استانداردهای بین‌المللی و تامین تجهیزات تماما اروپایی و پیشرفته انجام شده و برای تامین انرژی برق مورد نیاز، پست و خط انتقال ۲۳۰ کیلوولت به ظرفیت 250 مگاوات به عنوان زیرساخت اساسی تامین انرژی برای مجتمع و منطقه احداث می شود.

خوروش خاطرنشان کرد: ساخت و تامین حدود ۷۰ درصد از تجهیزات و نیز خدمات احداث فونداسیون ها و ساختمان ها، نصب و راه اندازی سیستم های اصلی و فرعی این طرح بزرگ توسط شرکت‌های معتبر، متخصص و مجرب ایرانی انجام شده است.       

وی به مطالعات و برنامه‌ریزی های صورت گرفته برای تولید محصولات فولادی (SBQ) در این مجتمع اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نیاز های کشور به محصولات فولاد آلیاژی خاص (SBQ) عمدتاً از طریق واردات تامین می گردد و شرکت فولاد کویر نیز از بدو شروع تولید، مواد اولیه مورد نیاز خود را از طریق سفارش شمش به شرکت فولاد آلیاژی ایران و یا از طریق واردات، برخی از نیازهای مشتریان این قبیل محصولات را مرتفع نموده و صادرات نیز داشته است.

مدیر عامل مجتمع فولاد کویر اضافه کرد: با عنایت و به پشتوانه مطالعات انجام شده و نیاز قابل ملاحظه بازار داخلی و خارجی به دامنه وسیعی از فولادهای آلیاژی (SBQ)، این شرکت از سال ۱۳۹۹ در راستای طرح توسعه مجتمع فولاد کویر برای احداث کارخانه تولید شمش فولاد آلیاژی به ظرفیت ۸۰۰ هزار تن، ارتقاء تکنولوژی ظرفیت و کیفیت خطوط نورد میلگرد (SBQ) به روش شارژ داغ و ملاحظات اکید حفظ محیط زیست و ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در منطقه و کشور، برنامه‌ریزی، سازماندهی، سرمایه‌گذاری و تامین تکنولوژی و تمامی امکانات و تلاش‌های شرکت بر شروع بهره برداری از طرح توسعه تا اواخر سال ۱۴۰۲ متمرکز شده است.

وی همچنین به اجرای طرح ارتقاء تکنولوژی، کیفیت و کمیت محصولات خط نورد میلگرد و کلاف SBQ (ریومپ) در مجتمع فولاد کویر اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح دستیابی به تولید سالانه 800 هزار تن کلاف فولاد آلیاژی(SBQ) ، ایجاد فرصت های جدید برای صادرات محصولات شرکت و دستیابی به بازارهای هدف در سطح جهانی، عرضه محصولات قابل رقابت در بازار جهانی و کاهش هزینه ها، افزایش چشمگیر سرعت پایدار خط نورد برای اولین بار در صنعت فولاد ایران و جلب رضایت صنایع پایین دستی برای ارتقاء تکنولوژی و کیفیت محصول و کاهش هزینه های آنان می باشد.

احمد خوروش احداث خط انتقال و ایجاد تصفیه خانه تکمیلی پساب کاشان (WWTP) را از دیگر اقدامات و طرح های مهم در دست اجرای این مجتمع ذکر کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح مسئولانه و مهم، حفظ محیط زیسـت، تامیـن آب پایدار برای مجتمع فولاد کویر و ایجاد محدودیت در بهره برداری از آبهای زیرزمینی است.

وی با بیان اینکه در راستای این طرح خریداری ۹۰ لیتر در ثانیه پساب فاضلاب کاشان و احداث خط انتقال تا محل مجتمع انجام شده است، افزود: مراحل طراحی، تامین و ساخت تجهیزات تصفیه خانه تکمیلی پساب در این مجتمع با 53 درصد پیشرفت در حال انجام است.

در پایان این مراسم، گـزارش بازرس قـانونی در باره گـزارش توجیهی هیات مدیره راجع به افزایش سرمایه به مجمع عمومی فوق العاده صاحبـان سهام شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر قرائت شد و در ادامه به سوالات سهامداران پاسخ داده شد.

 

 

 

۲۲ آبان ۱۴۰۰