مجموعه چند منظوره ورزشی زنده یاد حاج محمود خوروش در آران و بیدگل افتتاح شد

مجموعه ورزشی چندمنظوره زنده یاد حاج محمود خوروش با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، جمعی از مسوولان و مردم شهرستان آران و بیدگل افتتاح شد.

این مجموعه ورزشی با هزینه پنج میلیارد تومانی مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل طی یکسال در زمینی به مساحت حدود ۱۹۰۰ مترمربع ساخته شده است.

این مجموعه ورزشی ساختمانی ۲ طبقه با مساحت ۲۰۰ مترمربع دارد که شامل رخت کن، سوئیت، سرویس‌های بهداشتی و فضایی برای استفاده مطب پزشکی و امور فرهنگی است.

رییس اداره ورزش و جوانان آران و بیدگل در این آیین گفت: سرانه ورزشی این شهرستان حدود ۴۲ سانتیمتر مربع به ازای هر نفر است که ۲۵ سانتیمتر مربع آن سرپوشیده و ۱۷ سانتیمتر مربع آن سرباز است.

ابوذر فردنژاد افزود: با بهره برداری از مجموعه ورزشی حاج محمود خوروش حدود ۱.۵ سانتی متر به سرانه ورزشی روباز شهرستان اضافه خواهد شد.

هدایت سرمایه به سمت توسعه صنایع، عمل خداپسندانه

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در آیین افتتاح مجموعه ورزشی چندمنظوره زنده یاد خوروش اظهار داشت: هدایت سرمایه به سمت تولید، توسعه صنایع و به دنبال آن ایجاد اشتغال یک عمل خداپسندانه است.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی افزود: خاندان خوروش با هدایت سرمایه خود در راستای توسعه صنعت و سرمایه گذاری در کویر آران و بیدگل توانسته آنجا را به بهشت تولید و ایجاد اشتغال و توسعه پایدار تبدیل کند که جای تقدیر فراوان دارد.

وی گفت: این خاندان گرانقدر در سال های اخیر در زمینه های مختلف توسعه فرهنگی و ورزشی منطقه، کمک های خیلی خوبی داشتند که امروز شاهد ساخت یک ورزشگاه چند منظوره ورزشی در یکی از محلات آران و بیدگل هستیم.

وی بیان کرد: در کشور ما تعداد زیادی از ثروتمندان سرمایه خود را برای سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگر یا به خرید سکه، ارز، زمین و مسکن و دلال بازی هدایت می کنند که کار صحیحی نیست.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه بلوکه کردن سرمایه در بانک برای دریافت سود هم کار صحیحی نیست افزود: تنها هدایت سرمایه به تولید و ایجاد اشتغال قابل تحسین و رضای خدا را به همراه دارد که نمونه آن همین ساخت و توسعه مجتمع فولاد کویر است.

شرکت فولاد کویر، پیشرو در صادرات

مدیرعامل مجتمع فولاد کویر نیز گفت: این مجتمع با تولید افزون بر یک میلیون تن محصولات فولادی در سال، بزرگترین تولیدکننده میلگردهای کلاف مورد مصرف در طیف وسیعی از صنایع پایین دستی در ایران است.

احمد خوروش افزود: مجتمع فولاد کویر با تکیه بر توان داخلی متخصصان جوان توانسته است با ورود به بازارهای صادراتی در کشورهای همسایه، حوزه خلیج فارس، اروپا و قاره آفریقا به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه صادرات مطرح شود.

وی با اشاره به هدف اصلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب مبنی بر تکیه به توانمندی های داخلی گفت: صنعت فولاد به دلیل فراهم کردن زیرساخت های توسعه سایر صنایع و ضریب بالای اشتغالزایی یکی از مهمترین ملزومات تحقق این سیاست‌هاست.

وی، میزان تولید و مصرف فولاد را یکی از نشانه های رونق اقتصادی و توسعه کشورها دانست و عنوان کرد: باوجود برخی مشکلات اقتصادی این مجموعه در زمینه تولید و صادرات در یک دهه گذشته نقش پررنگی داشته است.

شرکت فولاد کویر ۲۵۰ میلیون دلار صادرات در سال ۹۹ داشت

رییس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر نیز با اشاره به صادرات سالانه افزون بر ۲۵۰ میلیون دلاری مجتمع فولاد کویر در سال ۹۹ گفت: این مجتمع در سال گذشته در حالی به عنوان صادر کننده نمونه ملی معرفی شد که به دلیل شرایط تحریم، شاهد کاهش صادرات در کشور بودیم.

حسین حسین زاده با اشاره به اینکه این مجتمع سالانه افزون بر یکهزار تن فولاد تولید می کند افزود: ۵۰ درصد محصولات این مجتمع به ۱۵ کشور جهان صادر می شود.

وی بیان کرد: این مجتمع ۶۵۰ نیروی جوان تحصیل کرده و بومی را مشغول بکار کرده است که با اجرای طرح های توسعه ای برنامه جذب تعداد زیادی نیروی تحصیل کرده در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: مجتمع فولاد کویر در راستای مسوولیت اجتماعی خود تاکنون پنج مجموعه ورزشی در آران و بیدگل تکمیل کرده و سه مدرسه را ساخته است و خود را موظف به توسعه فرهنگ، ورزش و اقتصاد منطقه می‌داند.

رییس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر اظهار داشت: این مجتمع برنامه دارد با استفاده از نظرات اعضای شورای شهر و نخبگان آران و بیدگل یک برنامه چهار ساله برای توسعه در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ورزشی تهیه و اجرا کند.

حسین زاده با بیان اینکه این مجتمع همواره مصمم به حرکت در راستای حفظ محیط زیست بوده و به هیچ قیمتی حاضر به لطمه به محیط زیست نبوده و نخواهد بود افزود: در راستای حفظ محیط زیست حدود ۷۰ هکتار جنگل کاری در قالب کاشت افزون بر ۲۰ هزار اصله درخت در مجتمع و اطراف آن انجام شده است و خروجی پساب این شرکت با ایجاد و راه اندازی تصفیه خانه به صفر رسیده است.

به گفته وی، برای بحث آب، این مجتمع ۹۰ لیتر پساب فاضلاب از کاشان خریداری کرده است که میزان استفاده آب این شرکت از سفره های آب زیرزمینی منطقه را به صفر خواهد رساند.

در این آیین از قهرمانان و مدال آوران ورزشی آران و بیدگل در یکسال گذشته در استان و کشور با اهدای جوایزی توسط مجتمع فولاد کویر تقدیر به عمل آمد.

۱۰ مرداد ۱۴۰۰