مجمع عمومی سالیانه مجتمع فولاد کویر برگزار شد

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام برای سال مالی منتهی به 30 اسفندماه 1399 شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر (سهامی عام) با حضور اعضای هیات مدیره، نماینده حسابرس و بازرس قانونی شرکت، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و جمعی از سهامداران این مجتمع در محل هتل آسمان اصفهان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، پیام اعضای هیات مدیره مجتمع فولاد کویر توسط دکتر حسین زاده، رئیس مجمع و رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر قرائت شد که در بخشی از این پیام آمده است: «توان تولید، مطابق با استانداردهای روز بین المللی و رقابت پذیری محصولات شرکت، زمینه تحقق اهداف استراتژیک صادراتی را فراهم نمود و طی سال مورد گزارش "سال جهش تولید" ورود به بازارهای هدف جدید همانند برگ زرینی درکارنامه این شرکت به عنوان بزرگترین و کاملترین و مرغوبترین عرضه کننده انواع میلگرد و کلاف های صنعتی و ساختمانی در بخش خصوصی کشور می درخشد».

در ادامه این مجمع، مدیرعامل مجتمع فولاد کویر با ابراز خرسندی از  دستاوردهای مهم شرکت در سال 1399 اظهار داشت: جمع تولید محصولات مجتمع فولاد کویر در سال 1399 حدود 795 هزار تن بوده که علیرغم مشکلات و محدودیتهای کرونایی، قطعی های مکرر برق و عدم تامین مواد اولیه نسبت به میزان تولید در سال گذشته 8 درصد کاهش داشته است.

احمد خوروش افزود: فروش شرکت در سه ماهه اول سال 1400 به مبلغ 31 هزار و ششصد و هفتاد میلیارد ریال بوده است که از این میزان فروش حدود 68 درصد محصولات صادر شده است.

وی درآمدهای عملیاتی شرکت در سال  1399 را شامل 817 هزار و 600 تن فروش انواع محصولات به مبلغی بالغ بر  79 هزار و 866 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با سال گذشته از نظر مقداری کمتر از 10 درصد کاهش و از نظر ریالی بیش از 87 درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: سهم صادرات نسبت به کل فروش شرکت در سال 1399 معادل 54 درصد بوده که این نسبت در مقایسه با سال گذشته 8 درصد افزایش داشته است.

خوروش با بیان اینکه عملکرد شرکت در سال 1399 به سود خالصی بالغ بر 16 هزار و 234 میلیارد ریال منتج شده که نسبت به سال گذشته بالغ بر 250 درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: همچنین سود عملیاتی شرکت در سال 1399 مبلغ 17 هزار و 177 میلیارد ریال می باشد که نسبت به سود عملیاتی سال گذشته حدود 200 درصد افزایش یافته است.

رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر نیز در این جلسه اظهار داشت: جمع تولید محصولات میلگرد شاخه و کلاف در کشور بالغ بر 9 میلیون و 522 هزار تن بوده که بیش از هشت و سه دهم درصد آن در این مجتمع تولید شده است.

دکتر حسین زاده، کل صادرات میلگرد کشور در سال  1399 را معادل یک میلیون و 835 هزار تن ذکر کرد و گفت: بیش از 433 هزار تن از این مقدار که حدود یک چهارم از کل صادرات این محصول از کشور می باشد، توسط مجتمع فولاد کویر صادر شده است.

وی کسب عنوان صادرکننده نمونه ملی و دریافت تندیس طلایی و لوح تقدیر از معاون اول محترم ریاست جمهوری، ورود مبلغ 190 میلیون دلار ارز حاصل از صادرات به کشور، کسب رتبه نخست بهداشت حرفه ای از شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل، کسب رتبه برتر و دریافت تندیس کنفرانس مدیران برتر پسا کرونا از طرف سازمان مدیریت صنعتی، صعود 11 پله ای شرکت در رتبه بندی جدید شرکتهای برتر ایران(IMI) و کسب رتبه 64 در جمع 100 شرکت برتر کشور و همچنین کسب مجوز دو مرحله افزایش سرمایه، ابتدا معادل 50 درصد از محل سود انباشته و سپس معادل 200 درصد از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران را از دیگر دستاوردهای مهم مجتمع فولاد کویر در سال 1399 ذکر کرد.

وی تاکید کرد: در بین شرکتهای نوردی و فولادی کشور، رکورد پایین ترین میزان مصرف انرژی اعم از آب، برق و گاز، و پایین ترین میزان پرت و ضایعات متعلق به مجتمع فولاد کویر است که این مساله از منظر مسائل اقتصادی، زیست محیطی و ... حائز توجه می باشد.

حسین زاده به اقدامات مجتمع فولاد کویر در حوزه مدیریت پسماند اشاره و تصریح کرد: ساخت جایگاه پسماند صنعتی، ساخت جایگاه بتنی انبارش و نگهداری پسماند مایع، تفکیک در مبدأ پسماند های عادی، حذف ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و استفاده از ظروف سلولزی تنها بخشی از اقدامات متعدد این مجتمع در حوزه مدیریت پسماند است.

وی اقدامات مجتمع فولاد کویر در حوزه مدیریت پساب و آب را شامل بازچرخانی و استفاده مجدد از پساب خط تولید، ساخت استخر صنعتی به منظور جمع آوری سر ریز آب کولینگ تاور، نصب ترمکس بسته در انتهای خط تولید، استفاده ار روش آبیاری قطره ای جهت فضای سبز و جمع آوری آب باران، شروع عملیات ساخت تصفیه خانه تکمیلی پساب با روش بیوراکتور غشایی (MBR)، ساماندهی پساب خروجی فرایند اسمز معکوس(RO) و قطع کامل پساب خروجی ذکر کرد.

وی آموزش و مشارکت همگانی در حوزه مسائل زیست محیطی و مسئولیت اجتماعی را حائز اهمیت برشمرد و گفت: مجتمع فولاد کویر در این راستا اقداماتی نظیر برگزاری مراسم پاکسازی طبیعت، برگزاری مراسم روز درختکاری، برگزاری همایش آب و توسعه پایدار، برگزاری همایش دوچرخه سواری، اخذ تندیس سیمین صنعت سبز، انتشار مقاله در رابطه با کنترل Covid 19 در صنعت فولاد در ژورنال سم شناسی و بهداشت صنعتی و شرکت در پانزدهمین همایش بین المللی مدیریت سبز و ... را به انجام رسانده است و در حال حاضر دارای تندیس طلایی صنعت سبز در منطقه و در سال جاری کاندید دریافت افتخارات بیشتر در این عرصه است.

رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر گفت: هر چند عالی ترین سطح مسئولیت های اجتماعی شرکتهای صنعتی، مدیریت صحیح و به کارگیری امکانات در زمینه سوددهی و توسعه شرکت است اما اقدامات قابل توجهی در خصوص ایفای مسئولیت های اجتماعی در مجتمع فولاد کویر انجام گرفته است.

وی از جمله این اقدامات را امضای تفاهم نامه عمل به مسئولیت های اجتماعی با وزارت صمت، احداث بزرگترین مجموعه چمن مصنوعی آران و بیدگل، کمک به ساخت ورزشگاه شهدای سفیدشهر، کمک به ساخت ورزشگاه بانوان کوثر آران و بیدگل، کمک در بازسازی و تجهیز استادیوم مجتمع فولاد کویر، احداث فرهنگسرای نوش آباد، ساخت 14 باب مدرسه در مناطق محروم استان اصفهان و اختصاص کمک هزینه مبارزه با ویروس کرونا به مبلغ 16.736 میلیون ریال ذکر کرد.

در ادامه این جلسه پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص تقسیم سود مطرح و با توجه به مفاد ماده 90 قانون تجارت و همچنین با در نظر گرفتن برنامه های آتی شرکت از جمله طرح های توسعه در دست اجرا که نیاز به نقدینگی را تشدید می کند  پیشنهاد توزیع 10 درصد سود خالص به ازای هر سهم 151 ریال به تصویب رسید.

همچنین در ادامه این جلسه، الحاق انجام  فعالیتهای معدنی به موضوع فعالیت شرکت  و اصلاح ماده مربوطه در اساسنامه در دستور کار قرار گرفت و مطرح شد: مجتمع فولاد کویر در راستای تکمیل زنجیره تولید محصولات خود به منظور تامین مواد معدنی مورد نیاز و به جهت تحقق استراتژی دستیابی به زنجیره ارزش در بالادست، در نظر دارد با ورود به حوزه معدنی و انجام عملیات اکتشاف، تملک از طریق مزایده ها، استخراج و بهره برداری از معادن، دانه بندی و تغلیظ سنگ آهن به این موضوع دست یابد لذا فراهم سازی بسترهای اولیه در این زمینه که در گام اول شامل تغییر موضوع فعالیت شرکت در اساسنامه می باشد ضروری به نظر می آید.

در پایان این جلسه، با رای موافق اعضای هیات مدیره انجام کلیه فعالیت های معدنی از قبیل عملیات اکتشاف، استخراج، بهره برداری، تجهیز و توسعه معادن فلزی و غیرفلزی به غیر از نفت و گاز، دانه بندی و تغلیظ سنگ آهن به اساسنامه شرکت الحاق شد.

 

۰۲ مرداد ۱۴۰۰