کلنگ احداث واحد ذوب و ریخته گری فولادهای آلیاژی در مجتمع فولاد کویر بر زمین خورد

عملیات عمرانی احداث واحد ذوب و ریخته گری فولادهای آلیاژی مجتمع فولاد کویر با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت کلنگ زنی شد.

با بهره برداری از این طرح سالانه ۸۰۰ هزار تن تولید انواع بیلت و بلوم فولادی آلیاژی در این مجتمع تولید خواهد شد.

این واحد بعنوان پیشرفته ترین واحد ذوب و ریخته گری کشور با قابلیت تولید انواع فولادهای کربنی کیفی، آلیاژی میکروآلیاژی و فولادهای زنگ نزن، در زمان بهره برداری بزرگترین مقاطع بلوم در خاورمیانه را تولید خواهد کرد.

قابلیت استفاده از انواع مواد اولیه ورودی آهن اسفنجی و قراضه، استفاده از آخرین تکنولوژی های روز دنیا در زمینه فولادسازی و ریخته گری، استفاده از حداکثر توان داخلی در زمینه ساخت تجهیزات و ماشین آلات و انتقال دانش فنی ساخت در جهت قطع وابستگی و اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم از دیگر ویژگی ها و امتیازات این پروژه بزرگ عمرانی صنعتی است.

در احداث این واحد، بالاترین تکنولوژی سیستم بازچرخانی آب با هدف دستیابی به کمترین میزان مصرف آب در بین واحدهای فولادسازی کشور به کار گرفته شده و در جهت عدم استفاده از منابع ارزشمند آب زیرزمینی و کاهش آلودگی های ناشی از پساب های شهری، استفاده از پساب شهری کاشان از طریق احداث تصفیه خانه تکمیلی در دستور کار قرار گرفته است.

در این مراسم همچنین طرح بروزرسانی خط نورد شماره ۲ مجتمع فولاد کویر با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت بهره برداری شد.

این طرح ظرفیت تولید ۷۰۰ هزار تن انواع میلگردهای فولاد آلیاژی به صورت شاخه و کلاف، قابلیت نورد انواع فولادهای کربنی کیفی، میکروآلیاژی، آلیاژی و زنگ نزن با هدف تامین صنایع پایین دستی فولاد کشور و بی نیازی از واردات کلاف های فولادی و قابلیت حضور در بازارهای بین المللی دارد.

متنوع ترین طیف مواد اولیه ورودی و محصولات تولیدی در خاورمیانه، استفاده از آخرین تکنولوژی موجود در دنیا در زمینه نورد محصولات فولادی، بکارگیری آخرین تکنولوژی در کوره پیشگرم با نگاه کاهش مصرف انرژی و استفاده از حداکثر توان داخلی در ساخت تجهیزات در جهت بومی سازی تکنولوژی از جمله ویژگی های این طرح صنعتی است.

 

۰۲ خرداد ۱۴۰۰