تسنا؛ از آران و بیدگل تا اسپانیا

پیرامون «شرکت تحلیلگران سیستم‌های نسل آینده»  از شرکت های زیرمجموعه‎ فولاد کویر:


تسنا؛ از آران و بیدگل تا اسپانیا

 

تحلیل گران سیستم های نسل آینده یا تِسنا، یکی از شرکت های زیرمجموعه فولاد کویر است که از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود در حوزه آی سی تی و اتوماسیون صنعتی را آغاز کرده و توانسته به سرعت به اعتبار ویژه‎ای دست پیدا کند که حاصل آن موفقیت در زمینه پیاده‎سازی سیستم‎های بسیار پیچیده اتوماسیون صنعتی است. 

به گزارش ارتباطات فولاد کویر، مدیرعامل شرکت تسنا در خصوص فعالیت‎های این شرکت گفت: مجموعه تسنا برای اولین بار به طور مستقل و بدون وابستگی خارجی توانسته تمامی سیستم‎های اتوماسیون فولاد کویر را برنامه‎نویسی و با طراحی کاملاً بومی پیاده‎سازی و اجرا نماید.

محمد زارع مهرجردی افزود: فولاد اساساً یک صنعت سنگین و پرفرآیند محسوب می‎شود که در فرآیند‎های خود به سیستم‎های اتوماسیون صنعتی قدرتمند و هوشمند نیاز دارد و این نیز مستلزم دانش، خلاقیت و توانایی بالای تیم پشتیبان در حوزه آی سی تی و اتوماسیون صنعتی است.

دکتر زارع موفقیت فولاد کویر در حوزه اتوماسیون در فرآیندهای تولید، مالی، فروش، منابع انسانی و ... را حاصل اعتماد هیئت مدیره کویر به یک تیم جوان و در مقابل تلاش و توانایی این تیم در پیاده‎سازی نیازهای کویر در این حوزه‎ها دانسته و گفت: پیاده‎سازی تا سطح پنجم اتوماسیون صنعتی در مجموعه فولاد کویر درحالی انجام شده که هدف آن بالا بردن کیفیت محصول، افزایش قابلیت نرخ تولید هم زمان با کاهش هزینه تولید با به کار گرفتن جدیدترین فناوری‎ها و خدمات به صورت یکپارچه بوده که خوشبختانه شرکت تسنا توانسته این موضوع را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. 

وی همچنین افزود: تسنا برای اولین بار در منطقه توانسته سطح پنجم هرم اتوماسیون صنعتی (Information Level) که بالاترین سطح در هرم اتوماسیون صنعتی است را طراحی و پیاده سازی نماید که در واقع با برنامه‎ریزی تولید، تجزیه و تحلیل مشتری و بازار، سفارشات، فروش و … کل سیستم اتوماسیون را مدیریت می‌کند. 

دکتر زارع همچنین با توجه به پروژه فولادسازی فولاد کویر گفت: این پروژه به سبب سطح بالای تکنولوژی به کار رفته در آن نیازمند پیاده سازی اتوماسیون صنعتی با بالاترین تکنولوژی است که پس از مذاکرات انجام شده با شرکت اسپانیایی سازنده خط فولادسازی و بررسی های انجام شده توسط این شرکت، علاوه بر واسپاری اتوماسیون این پروژه به شرکت تسنا، هرگونه فعالیت های طرف اسپانیایی در ایران که مستلزم پیاده سازی اتوماسیون باشد را به تسنا واگذار کرده که این نشان دهنده موفقیت ما در مسیرمان است. 

مدیرعامل تسنا همچنین بیان کرد: تسنا با اشتغال‎زایی برای بیش از ۵۵ نفر از متخصصان بومی حوزه آی‎سی‎تی و اتوماسیون صنعتی با چشم اندازی وسیع در حال برنامه ریزی گسترده برای جذب بازارهای داخلی و خارجی در صنایع مختلف است. 
گفتنی است اتوماسیون صنعتی به کارگیری مجموعه‎ ای از فناوری ها و دستگاه هایی با کنترل خودکار است  که منجر به کنترل خودکار یک فرآیند تولید و صنعتی، بدون دخالت چشمگیر انسان شده و موجب افزایش نرخ بهره‎وری، کاهش هزینه‎های عملیاتی، افزایش کیفیت، انعطاف پذیری بالای فرآیند، کاهش نوبت های بازرسی، افزایش دقت جمع آوری اطلاعات، افزایش ضریب ایمنی و ...  می گردد.

۲۸ شهریور ۱۴۰۳