غرس 100 اصله درخت توسط مدیران دستگاههای اجرایی آران و بیدگل در مجتمع فولاد کویر

همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، در آیینی ویژه 100 اصله درخت توسط مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان آران و بیدگل در مجتمع فولاد کویر غرس شد.

رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر در این آیین اظهار داشت: کاشت، پایش و نگهداری درخت و فضای سبز، مساله ای تخصصی و پرزحمت است که خوشبختانه در طول 15 سال گذشته، این مهم به همت مجتمع فولاد کویر به خوبی و با وجود تمام محدودیتهای آب، خاک و هوا صورت پذیرفته است.

حمیدرضا خوروش افزود: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته است قصد داریم تعداد درختان کاشت شده توسط مجتمع فولاد کویر را از 17 هزار اصله کنونی به بالای 20 هزار اصله درخت افزایش دهیم.

معاون خدمات شهری شهرداری آران و بیگل نیز در این مراسم، کاشت و نگهداری 17 هزار اصله درخت را کاری پرزحمت و پرهزینه و شایسته ی تقدیر دانست و گفت: مجتمع فولاد کویر با نگاه علمی و با اتخاذ روشهای مدیریتی نوین در حوزه فضای سبز، این مهم را به خوبی به انجام رسانده است.

مهندس علی مهرآبادی، به آغاز عملیات بهسازی میدان ورودی کویر مرنجاب و مجتمع فولاد کویر اشاره کرد و گفت: با توافق صورت گرفته با مجتمع فولا کویر، این میدان به وسعت نزدیک به یک هکتار با اجرای فضای سبز، اجرای المان متناسب با معماری کویر با همکاری شهرداری و مجتمع فولاد کویر بهسازی می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل نیز در این مراسم اظهار داشت: حفظ منابع آب و خاک، بر اساس دستورات دین مبین اسلام از وظایف تمامی مردم است و همه نسل های حال و آینده سهم مشترکی از این منابع دارند.

سید مجتبی شریفیان افزود: از بین رفتن و قطع درختان در بلند مدت می تواند سلامت مردم و جامعه را با مخاطره روبرو ساخته و اکوسیستم طبیعی را به نابودی بکشاند؛ از این رو، اداره منابع طبیعی در امر حفاظت از این منابع بسیار جدی است.

معاون فرماندار آران و بیدگل نیز در این مراسم به اهمیت درخت و درختکاری اشاره کرد و گفت: یک درخت به تنهایی سالانه 22 کیلوگرم دی اکسید کربن را از طبیعت جذب و به اکسیژن تبدیل می کند که این فرایند، لازمه تداوم حیات در کره زمین است.

ابراهیم آقابیگی افزود: درخت نقش بسزایی در تولید غذا و توسعه همه جانبه و پایدار یک جامعه ایفا می کند و لازم است که بصورت جدی به مساله درختکاری و حفظ و حراست از منابع طبیعی پرداخته شود.

در پایان این مراسم، بصورت نمادین 100 درخت کاج توسط اعضای شورای اداری و مسئولان دستگاههای اجرایی شهرستان آران و بیدگل در محل بلوار ورودی مجتمع فولاد کویر غرس شد.

همچنین در پایان این مراسم، عملیات عمرانی بهسازی میدان ورودی کویر مرنجاب و مجتمع فولاد کویر کلنگ زنی شد.

این میدان به وسعت حدود یک هکتار، بزرگترین میدان شهرستان آران و بیدگل است که در طراحی آن، نماد فولاد کویر و شهرداری آران و بیدگل و همچنین یک سازه آجری برگرفته از معماری مناطق کویری به کار رفته است.

این میدان مقرر شده است که با سرمایه گذاری مجتمع فولاد کویر و نظارت، اجرا و طراحی شهرداری آران و بیدگل طی کمتر از 6 ماه به بهره برداری برسد.

 

۱۸ اسفند ۱۳۹۹