ضریب بهره ‎وری فولاد کویر آران و بیدگل، بالاتر از میانگین جهانی

همپای برترین های دنیا در مسیر حفظ  اصل پایداری؛ 


ضریب بهره‎ وری فولاد کویر آران و بیدگل، بالاتر از میانگین جهانی

 

به گزارش ارتباطات فولاد کویر و طبق گزارش رسمی پایگاه جهانی World Steel ، در سال 2022 میزان بهره‎ وری تولید در صنعت فولاد دنیا  97.65درصد بوده که فولاد کویر با توجه به بررسی های انجام شده و کنترل و بهینه سازی فرآیند های خود در حوزه های تولید، بهره‎ برداری و فروش، توانسته بهره وری تولید خود را تا 97.8 افزایش دهد.

معاون بهره برداری مجتمع فولاد کویر گفت: از آنجایی که صنعت فولاد دستخوش دگرگونی مستمر می شود، کنترل و پایش مداوم برای مدیریت بهتر بهره‎ وری امری ضروری و به عنوان یک ضرورت استراتژیک برای موفقیت پایدار در اقتصاد با تأکید فزاینده بر پایداری زیست محیطی ظاهر می شود و حتی فراتر از  این مزیت‌های ملموس، نقشی اساسی در تقویت انعطاف‌پذیری اقتصادی، پرورش تصویر شرکتی و برآورده کردن انتظارات رو به رشد برای شیوه‌های تجاری مسئولیت‌پذیر اجتماعی دارد.

مهندس محسن عباسی افزود:  بر طبق آمار رسمی World Steel  در سال 2022 میانگین تولید ضایعات در  صنایع فولاد، 2.35درصد بوده که بر طبق تحلیل داده ها و پایش تولید در فولاد کویر این عدد 2.2 درصد است که دستیابی به این موفقیت بزرگ میسر نبوده جز با دقت بالا در مسیر قبل از تولید، هنگام تولید و بعد از آن، که تا کنون به سبب نگاه کلان مدیران ارشد و تلاش و تخصص کارکنان، فولاد کویر به بهترین شکل آن را انجام داده است.

عباسی ادامه داد: فولاد کویر  در مسیر تولید همواره در راستای بهبود عملکرد خود در عرصه افزایش میزان بهره ‎وری بوده که این مهم را از طریق روش هایی نظیر مدیریت موجودی اولیه، ممیزی مستمر کاهش ضایعات، برنامه ریزی درست تولید، بهبود زیرساخت، ممیزی مدوام زنجیره تأمین، بازیابی و استفاده مجدد، مرتب‌سازی، نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه، مدیریت پسماند، مدیریت مصرف آب، انرژی و کنترل کیفیت و ... انجام داده و کنترل کرده  است.

۲۱ شهریور ۱۴۰۳