آئین روز درختکاری در فولاد کویر با کاشت ۳۰۰ نهال کویری

آئین روز درختکاری در فولاد کویر با کاشت ۳۰۰ نهال کویری

 

همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، در مراسمی ۳۰۰ اصله نهال با حضور ورزشکاران، مسئولین و معتمدین، جمعی از مدیران و کارکنان مجتمع فولاد کویر و علاقمندان به طبیعت در اطراف این مجموعه غرس شد.
رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر در این آیین اظهار داشت: فولاد کویر سالهاست برنامه توسعه فضای سبز اصولی و بومی را در فضای داخلی و خارجی خود مدنظر قرار داده و توانسته بیش از 5 برابر الزام قانونی سازمان محیط زیست در این مجتمع فضای سبز ایجاد نماید.

دکتر حسین زاده افزود: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته سال گذشته مقرر شد که تعداد   درخت های مجموعه فراتر از 17 هزار و به تعداد 20 هزار اصله برسد که خرسندیم که در مراسم درختکاری امسال توانستیم از 20 هزار اصله درخت نیز فراتر رفته و این مهم را اجرائی نماییم. 
مجتمع فولاد کویر علاوه بر این، در سال گذشته با انعقاد تفاهم نامه ای با سازمان منابع طبیعی به صورت داوطلبانه، متعهد شد طی ۴سال ۶میلیون اصله نهال را تولید نماید.

گفتنی است تولید این تعداد نهال بومی منطقه و سازگار با اقلیم کویر، با استفاده از آب ریجکتی از خطوط تولید صورت می پذیرد. 

در پایان این مراسم، بصورت نمادین ۳۰۰ اصله درخت گز شاهی، پده و سنجد،  توسط جمعی از مسئولان شهرستان آران و بیدگل و کاشان و همچنین کارکنان و مدیران مجتمع فولاد کویر در ضلع غربی این مجتمع غرس شد.

۲۰ اسفند ۱۴۰۲