فولاد کویر در حوزه مدیریت صحیح آب از سایر صنایع فولادی بزرگ کشور جلوتر است

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفای کشور در بازدید از مجتمع تولیدی فولاد کویر گفت: فولاد کویر در حوزه مدیریت صحیح آب از سایر صنایع فولادی بزرگ کشور جلوتر است.

هاشم امینی با بیان اینکه یکی از راهبردهای اساسی در دنیا جهت تأمین آب استفاده از پساب فاضلاب شهری است تصریح کرد: نگاه ویژه ای در دنیا به استفاده از منابع آبی نامتعارف وجود دارد که بعد از تغییرات اقلیمی در خیلی از کشورها از این روش استفاده شده و آب نامتعارف به چرخه آب متعارف اضافه می شود.
وی تاکید کرد: استفاده از آب پساب در مرکز کشور رویکرد جدید وزارت نیرو و مصوبه مجلس است که فولاد کویر با تأسیس این کارخانه فرآوری آب، ضمن اقدام سریع و به موقع، آینده نگری دقیقی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه فولاد کویر با بهره گیری از روش MBR برای تصفیه فاضلاب اقدامی تخصصی و کاملاً درست است افزود: هر پی پی ام فاضلاب حاوی میلیون ها میکروب است و زمان بسیار کمی برای تصفیه آن وجود دارد. اما استانداردی که فولاد کویر طی آن پساب شهری را تصفیه می کند فراتر از آب شرب است که این تمایز بسیار ویژه جای تبریک دارد.

دکتر هاشم امینی در ادامه گفت: جای تشکر دارد که فولاد کویر ضمن سرمایه گذاری سنگین و ایجاد استاندارد بالا در تصفیه پساب، ضمن رعایت مسئولیت های اجتماعی و ملی خود ، به  مدیریت درست منابع آبی کشور در جهت صحیح کمک کرده است.

حسین حسین زاده، رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر نیز در این دیدار، با قدردانی از حمایت های مجموعه وزارت نیرو و آبفای کشور، اظهار داشت: مجتمع فولاد کویر در سالهای فعالیت خود همواره بر حفظ  همه جانبه محیط زیست تأکید کرده که مصداق این امر تأسیس کارخانه فرآوری آب است که پس از دو سال تلاش بی وقفه و شبانه روزی احداث شده است

۰۳ خرداد ۱۴۰۲