احداث کارخانه فرآوری آب در کویربی نظیر است

شهردار آران و بیدگل: احداث کارخانه فرآوری آب در کویربی نظیر است

 رئیس هیئت مدیره مجتمع فولاد کویر در دیدار با شهردار آران و بیدگل، ضمن تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان از راه اندازی کامل فاز اول کارخانه تصفیه تکمیلی پساب این مجتمع خبر داد و گفت: فاز اول کارخانه فرآوری آب مجتمع فولاد کویر با ظرفیت 30 لیتر بر ثانیه راه اندازی و وارد مدار تولید شده و برداشت از دو حلقه چاه متعلق به این شرکت  به طور کامل متوقف شده و صرفاً محدود به زمان بحران و اضطرار خواهد بود.

حسین حسین زاده در این دیدار افزود : مجتمع فولاد کویر با بهره گیری از نخبگان منطقه و با انتقال تکنولوژی به روز اروپا، مدرن ترین سیستم تصفیه فاضلاب شهری و فرآوری آب را در جهت قطع بهره برداری از آب های زیرزمینی به کار گرفته است. رئیس هیئت مدیره مجتمع فولاد کویر با اشاره به تفاهم نامه کاشت ۱.۵ میلیون اصله نهال در سال با سازمان منابع طبیعی کشور با هدف افزایش تولید اکسیژن و ترسیب کربن خاطر نشان کرد: از این میزان تاکنون ۷۵۰ هزار اصله انواع نهال های متناسب با اقلیم منطقه، کاشته شده است.

وی در ادامه افزود: در سال ۱۴۰۱ با وجود قطعی های مکرر و طولانی مدت برق و گاز، تولید این شرکت به ۷۰۰ هزار تن رسید و با این حال این شرکت مفتخر به دریافت عنوان صادر کننده نمونه ملی ، کارآفرین برتر استان و کشور، کارآفرین سلامت محور کشور و همچنین شانزدهمین شرکت برتر کشور در حوزه تعالی منابع انسانی شده است که درسال ۱۴۰۲ برنامه خود را در جهت افزایش تولید و اشتغالزایی با رعایت اصل توسعه پایدار قرار داده است. شهردار آران و بیدگل نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از تأسیس کارخانه فرآوری آب مجتمع فولاد کویر بیان داشت: تأسیس این کارخانه ارزشمند در دل کویر در شرایط فعلی کشور اقدامی بی نظیر در جهت توسعه پایدار و حل مشکلات کم آبی است .

دکتر محسن صانعی همچنین ضمن تشکر و قدردانی از مجموعه فولاد کویر جهت تولید این میزان نهال بومی در شهرستان آران و بیدگل را مثال زدنی توصیف و خاطر نشان کرد: تولید ۱.۵ میلیون اصله نهال در سال توسط این مجتمع، اقدامی بزرگ و مثال زدنی است.

۰۹ فروردین ۱۴۰۲