مجتمع فولاد کویر بعنوان صادر کننده نمونه ملی انتخاب شد

مجتمع فولاد کویر در بیست‌‍ و چهارمین مراسم روز ملی صادرات که با حضور مسئولان ارشد اجرایی کشور از جمله اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونان بخش های مختلف و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، با دریافت تندیس و لوح، بعنوان صادر کننده نمونه ملی انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت.

مجتمع فولاد کویر با تولید بالغ بر یک میلیون تن محصولات فولادی، بعنوان بزرگترین تولید کننده میلگرد در کشور و بزرگترین تولید کننده میلگردهای کلاف مورد مصرف در طیف وسیعی از صنایع پایین دستی در ایران می باشد که با تکیه بر توان داخلی متخصصین جوان خود توانسته است در حوزه های افزایش ظرفیت تولید، بدون استفاده از دانش خارجی، تولید محصولات جدید فولادی که شامل 40 گرید فولادی و 450 سبد محصولی (گرید سایز) برای اولین بار در کشور را رقم زند.

مجتمع فولاد کویر با ورود به بازارهای صادراتی در کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس و کشورهای حوزه اروپا و قاره ی آفریقا به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه صادرات مطرح می باشد. کلیه فعالیت های صادراتی مجتمع علاوه بر محصولات ساختمانی معمولی شامل گریدهای ویژه مورد مصرف در صنایع تبدیلی کشور های هدف می باشد که این محصولات ارزش افزوده بالاتر و بالطبع آن ارز آوری بیشتری را به همراه دارند.

 این مجتمع علیرغم وجود تحریم های اقتصادی کشور، موفق شد در سال 98 صادرات خود را به دو برابر افزایش دهد و افزون بر 400 هزار تن انواع محصولات فولادی به ارزش 150 میلیون دلار به مقصد کشورهای دیگر صادر نماید که به نوبه خود رکوردی قابل ملاحظه و مطلوب تلقی می شود.

به گفته ی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آران و بیدگل، از ابتدای سال جاری تا کنون  بالغ بر ۱۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار کالا از این شهرستان به مقصد چندین کشور جهان صادر شده است.

شاکری با بیان اینکه وزن این مقدار کالا، حدود ۲۶۲ میلیون کیلوگرم بود که میلگرد و فرش ماشینی به ترتیب بیشترین سهم را از کالاهای صادراتی داشتند، افزود: سهم میلگرد از صادرات آران و بیدگل حدود ۷۵ درصد، فرش ماشینی ۲۰ درصد و ۵ درصد باقیمانده سایر کالاها بوده است.

 

۲۴ دی ۱۳۹۹