بومی سازی تکنولوژی نوین تصفیه پساب شهری در مجتمع فولاد کویر 

به گزارش روابط عمومی مجتمع فولاد کویر، همزمان با روز جهانی محیط زیست، رئیس و کارکنان اداره حفاظت محیط زیست به همراه معاون فرماندار و جمعی از مدیران شهرستان آران و بیدگل از مجتمع فولاد کویر بازدید کرده و در نشستی با مدیران، مشاوران و کارشناسان مجتمع، فعالیت فولاد کویر در حوزه رعایت استاندارها و اصول زیست محیطی و فرایند احداث تصفیه خانه فاضلاب را مورد ارزیابی قرار دادند. 

رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر در این نشست با اشاره به فعالیت های صورت گرفته برای احداث تصفیه خانه مجتمع فولاد کویر برای تصفیه پساب خروجی فاضلاب کاشان اظهار داشت: این تصفیه خانه در زمان تکمیل، یکی از به روزترین و کیفی ترین تصفیه خانه های کشور از نظر تکنولوژی و همچنین کیفیت آب خروجی خواهد بود.

"حمید رضا خوروش" با اشاره به اینکه این تصفیه خانه تا سال آینده به بهره برداری می رسد افزود: آب خروجی از این سیستم تصفیه فاضلاب، مطابق با به روزترین استانداردهای زیست محیطی بوده و حتی قابلیت مصرف شرب دارد. وی خاطرنشان کرد: برای احداث این تصفیه خانه، یکی از بزگترین شرکت های بین المللی دانش بنیان در حوزه  تصفیه پساب به کار گرفته شده و با تاکید مدیریت و مشاوران مجتمع فولاد کویر، بالغ بر ۸۵ درصد از فرایند ساخت قطعات و تجهیزات آن توسط شرکت های داخلی کشور انجام شده است.

وی با تاکید بر عزم مجتمع فولاد کویر در بومی سازی تکنولوژی مورد استفاده در این تصفیه خانه خاطرنشان کرد: بهره برداری از این پروژه، فصل نوینی را در زمینه تصفیه پساب و مدیریت آب در کشور ایجاد می کند و ثمرات آن برای منطقه آران و بیدگل و حوزه آبخیز دشت کاشان مشهود خواهد بود.  وی با تاکید بر اینکه خروجی تصفیه خانه مجتمع فولاد کویر آب قابل شرب خواهد بود، اظهار داشت: وجود این میزان آب تصفیه شده می تواند ظرفیت های بسیار ارزشمندی را برای صنایع و سایر حوزه هایی که نیازمند آب با کیفیت هستند در منطقه ایجاد کند. 

وی تصریح کرد: بدون شک تا کنون تا این حد بر روی کیفیت خروجی تصفیه خانه کار نشده و خوشبختانه مجتمع فولاد کویر مصمم است که در این زمینه اقدامی ارزشمند و ارزش آفرین انجام دهد. خوروش خاطرنشان کرد: این تصفیه خانه علاوه بر تامین نیازهای مجتمع فولاد کویر قادر است سایر نیازهای منطقه را نیز تامین کرده و در زمینه کاهش مصرف منابع آب زیرزمینی اقدامی اثرگذار و ماندگار صورت دهد. وی با بیان اینکه برای انتقال پساب تصفیه خائه فاضلاب کاشان به مجتمع فولاد کویر بالغ بر ۱۸ کیلومتر لوله گذاری صورت گرفته است تصریح کرد: امیدواریم به زودی با احداث و بهره برداری از تصفیه خانه مجتمع فولاد کویر شاهد شروع یک حرکت نوین و جدید در این زمینه در کشور باشیم. در پایان این نشست، با اهدای لوح از فعالیت های مجتمع فولاد کویر در زمینه رعایت استانداردهای زیست محیطی و مدیریت مصرف آب تجلیل شد.

۲۱ خرداد ۱۳۹۹