مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام مجتمع فولاد کویر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی مجتمع فولاد کویر، مجمع عمومی فوق العاده شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر، با سه دستور کار «استماع گزارش بازرس قانونی در خصوص افزایش سرمایه شرکت»، «اتخاذ تصمیم در خصوص افزایش سرمایه و اصلاح ماده مربوط در اساسنامه» و «سایر مواردی که اتخاذ تصمیم در خصوص آنها در صلاحیت مجمع عمومی فوق‌العاده می باشد» در محل سالن کنفرانس هتل آسمان اصفهان و با حضور سهامداران این شرکت برگزار شد.
در این مجمع پیشنهاد هیأت‌مدیره در خصوص افزایش سرمایه ۱۴ میلیارد و ۹۰۴ میلیون سهم، معادل ۴۰درصد از محل سود انباشه به رأی گذاشته شد و با موافقت اکثریت سهامداران، به تصویب رسید.

رئیس هیئت مدیره مجتمع فولاد کویر، هدف از این افزایش سرمایه را کاهش ریسک مالی صورت وضعیت مالی، تسهیل تامین مالی از محل اخذ تسهیلات بانکی، بهبود نسبت بدهی به سرمایه و ظرفیت استقراضی شرکت و رقابت پذیری شرکت در صنعت و بازار سرمایه، جلوگیری از خروج نقدینگی از شرکت، بهبود و افزایش شفافیت صورت های مالی و افزایش کیفیت اطلاعات و بهبود معاملات در بازار سرمایه و استفاده از  معافیت مالیاتی بند (ه) تبصره 2 قانون بودجه کل کشور سال 1402 ذکر کرد.

حسین‌حسین‌زاده همچنین به طرح توسعه مجتمع فولاد کویر و احداث کارخـانه فـولادسـازی تـولید شمش های آلیاژی  SBQ، اشاره کرد و گفت: این پروژه تا کنون ۶۲درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه این طرح با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن و قابل افزایش تا یک میلیون و دویست هزار تن تولید سالیانه شمش آلیاژی در حال احداث می باشد، تصریح کرد: کارخانه فولاد سازی مجتمع فولاد کویر دارای چهار سیستم مجزا برای تصفیه انواع آلاینده ها فراتر از استانداردها و مصوبات ملی است.

وی خاطرنشان کرد: مهندسی و طراحی این کارخانه با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا و بر اساس استانداردهای بین‌المللی و تامین تجهیزات تماماً اروپایی و پیشرفته انجام شده که بیشتر از ۹۰درصد ماشین‌آلات و قطعات آن به کشور و محل کارخانه انتقال داده شده است.

همچنین مدیرعامل مجتمع فولاد کویر گفت: ساخت و تامین حدود ۷۰ درصد از تجهیزات و نیز خدمات احداث فونداسیون ها و ساختمان ها، نصب و راه اندازی سیستم های اصلی و فرعی این طرح بزرگ توسط شرکت‌های معتبر، متخصص و مجرب ایرانی انجام شده است.      

احمد خوروش اضافه کرد: به پشتوانه مطالعات انجام شده و نیاز قابل ملاحظه بازار داخلی و خارجی به دامنه وسیعی از فولادهای آلیاژی (SBQ)، این شرکت با توجه به ملاحظات اکید حفظ محیط زیست و با عنایت به اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در منطقه و کشور، برنامه‌ریزی، سازماندهی، سرمایه‌گذاری و تأمین تکنولوژی، تلاش‌ شرکت بر شروع بهره برداری از طرح توسعه تا اواخر سال ۱۴۰۴ متمرکز شده است.

در پایان این مراسم، گـزارش بازرس قـانونی درباره گـزارش توجیهی هیأت مدیره راجع به افزایش سرمایه به مجمع عمومی فوق العاده صاحبـان سهام شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر قرائت شد و در ادامه به سوالات سهامداران پاسخ داده شد.

۳۰ آذر ۱۴۰۲