صعود 11 پله ای مجتمع فولاد کویر در لیست 100 شرکت برتر ایران

مجتمع فولاد کویر، در بیست و سومین همایش شرکت های برتر ایران، با کسب رتبه 64 برای دومین سال متوالی و با صعود 11 پله ای نسبت به سال گذشته در جمع 100 شرکت برتر کشور قرار گرفت.

بیست و سومین دوره همایش شرکت های برتر ایران، به همت سازمان مدیریت صنعتی در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد که مجتمع فولاد کویر توانست در ارزیابی هیئت داوران و براساس نتایج به دست آمده، از میان ۵۰۰ شرکت راه یافته به این همایش، در لیست ۱۰۰ شرکت برتر کشور قرار گیرد.

رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر در این باره گفت: خوشبختانه با تلاش کارکنان ارزش آفرین و تلاشگر فولاد کویر، این مجتمع در سال جاری توانست ضمن تثبیت جایگاه خود در لیست یکصد شرکت برتر کشور، رتبه خود را در این لیست 11 پله ارتقا دهد.

حمیدرضا خوروش، تاکید کرد: تفکر رشد، توسعه نگری و پایدار اندیشی از ارکان اساسی فکری و استراتژیک این سازمان بزرگ محسوب می شود.

مجید درویش، مدیر مرکز رتبه بندی شرکت های برتر در این همایش اظهار داشت: این همایش که با نام  IMI-100 شناخته میشود قدمت 22 ساله دارد و سازمان مدیریت صنعتی از سال 1377 در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرد و ایده انجام این کار را از رتبه بندی فورچون 500 گرفت که سال هاست به معرفی و رتبه بندی 500  شرکت برتر دنیا اقدام می کند.

وی افزود: در واقع، این شرکت ها، بنگاه های بزرگ اقتصادی کشورهستند و دلیل ما برای انجام این کار و معرفی این شرکت ها، تاثیرگذاری بیشتر این شرکت ها بر اقتصاد ملی در مقایسه با دیگر شرکت هاست، زیرا آنها عوامل اقتصادی را بیشتر به کار می گیرند؛ از نظراشتغالزایی سهم بیشتری نسبت به دیگر شرکت ها دارند، به طور کلی، ارزش افزوده بیشتری ایجاد می کنند و در نتیجه، به افزایش تولید کشور کمک بیشتری می کنند. 

علی آقامحمدی، رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری نیز در همایش ۵۰۰ شرکت برتر اقتصاد ایران خطاب به شرکت های برتر این همایش گفت: شما می‌توانید لکوموتیو اقتصاد ایران باشید. به بازی نگرفتن بازیگران کوچک هنری است که باید شرکت‌های بزرگ آن را به خوبی بلد باشند چرا که ممکن است همین اقلیت زیرپله‌ای کل بازی را به هم بریزند.

سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با اشاره به تاثیر عوامل برون‌زا روی عدم‌تعادل‌های کشور در حوزه تورم و رشد اقتصادی تصریح کرد: «تاثیر تحریم‌های اعمال شده در سال ۹۷ روی بخش صنعت جدی بود. برای خنثی کردن این وضعیت چه باید کرد؟ دو نگاه در این زمینه وجود دارد. اول اینکه آیا برای توسعه تولید به سمت حفاظت از شرکت‌های بزرگ حرکت کنیم یا اینکه شرکت‌های کوچک را محور قرار دهیم. نظر من این است که باید به سمت جهت‌دهی اقتصاد کشور برای شکل‌گیری شرکت‌های بزرگ حرکت کنیم. در آستانه قرن جدید این کار را باید با افق ۱۰ سال آینده انجام دهیم. چرا؟ چون تقریبا تمام مطالعات جهانی تاکید دارند نوآوری از شرکت‌های بزرگ سربر می‌آورد.

وی تاکید کرد: اگر در پی ایجاد اشتغال هستیم، باید به دنبال ایجاد شرکت‌های بزرگ باشیم. بماند که پتانسیل صادرات یا رشد سطح بهره‌وری بالاتر است و همین عوامل است که می‌تواند اقتصاد ایران را به سمت جهش واقعی سوق دهد.

همایش شرکت های برتر ایران هر ساله با حضور مقامات ارشد کشور، سیاست گذاران اقتصادی و صنعتی، مدیران شرکت های برتر و بزرگ کشور، کارشناسان و صاحب نظران اقتصادی، خبرنگاران صنعت و اصحاب رسانه برگزار می شود و از شرکت های پیشرو (انتخاب شده بر اساس روند رشد طی چهار سال اخیر)، تقدیر به عمل می آید.
 
این رتبه‌بندی که ۵۰۰ شرکت بزرگ و تاثیرگذار در اقتصاد کشور را معرفی می‌کند با هدف شناسایی جایگاه بنگاه‌های اقتصادی و گروه های صنعتی (رشته های مختلف کسب و کار)، گسترش رقابت بین بنگاه های اقتصادی و کمک به سیاست گذاران اقتصادی کشور انجام می‌شود.

 

 

۲۹ بهمن ۱۳۹۹