به عنوان یک جنگلبان از اقدامات ارزشمند فولاد کویر تشکر می کنم

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در بازدید از مزرعه تولید نهال فولاد کویر گفت: به عنوان یک جنگلبان از اقدامات ارزشمند فولاد کویر در راستای تولید نهال تشکر می کنم و امیدوارم این طرح در عرصه های بیشتر ادامه داشته باشد.

عباسعلی نوبخت با بیان اینکه مشکل ریزگرد ها در کل کشور و حتی شمال ایران هم ظهور پیدا کرده است گفت: ریزگرد ها در کشور با شرایط فعلی، هیچ راهی جز نهال‎کاری ندارد.
وی تاکید کرد: اولین هدف حفظ پوشش گیاهی است و بعد از آن باید به احیاء، غنی سازی و توسعه پوشش های گیاهی پرداخته شود.

نوبخت تصریح کرد که در ایران تا کنون 300 میلیون اصله نهال به همت سازمان ها، صنایع و همچنین مردم تولید شده که فولاد کویر یکی از پیشگامان این حرکت در کشور بوده که داوطلبانه متعهد به تولید 6 میلیون اصله نهال سازگار با کویر در طی 4 سال گردیده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود : ما آمادگی داریم با توجه به مدیریت خوب این مجموعه در تولید نهال ، با واگذاری عرصه های بیشتر ضمن تولید نهال در آران و بیدگل، با بهره گیری از ظرفیت کشت گیاهان داروئی، برای توانمند سازی جوامع محلی نیز اقدام کنیم.
حسین حسین زاده، رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر نیز در این بازدید، با قدردانی از سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ضمن ارائه گزارشی از وضعیت تولید نهال، اعلام کرد که این مجتمع آمادگی و توانایی تولید نهال‎های بیشتر در شهرستان آران و بیدگل را دارد و در صورت نیاز میتواند بیشتر از تعهد خود را نیز به انجام برساند.
کاشت یک میلیارد اصله درخت در بازه زمانی چهار ساله در مناطق رویشی کشور در راستای کاهش کربن و گرمای زمین، محافظت از آب و خاک، مقابله با ریزگردها و حفاظت از زیست انسانی که جزو دستور کار کنوانسیون تغییر اقلیم سازمان ملل متحد قرار دارد، برنامه‌ریزی و طراحی شده است.
یکی از اهداف اجرای این طرح ملی، کاهش فاصله تولید و ترسیب کربن در کره زمین ذکر شده و تعهد استان اصفهان در اجرای پویش کاشت یک میلیارد نهال در کشور، ۳۰ میلیون نهال طی چهار سال است که مجتمع فولاد کویر به شکل داوطلبانه متعهد به تولید 6 میلیون اصله نهال در طی 4 سال گردیده است.

۱۹ مهر ۱۴۰۲