«مجتمع فولاد کویر» صادرکننده نمونه ملی شد

با برگزاری آیینی در اتاق بازرگانی اصفهان

«مجتمع فولاد کویر»، صادرکننده نمونه ملی استان اصفهان شد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع فولاد کویر و به نقل از سایت اتاق بازرگانی اصفهان، عضو هیات‌ مدیره مجتمع فولادی سپید فراب کویر در آیین معرفی صادرکنندگان نمونه استان اصفهان که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، با اشاره به اهمیت انکارناپذیر صادرات برای رسیدن به توسعه پایدار گفت: حفظ بازارهای صادراتی نیازمند به‌روزرسانی خطوط تولید است.

علی‌محمد خوروش افزود: وضع برخی قوانین خلق‌الساعه مانع رشد و توسعه صادرات شده که باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

محمد امینی رئیس هیات مدیره انجمن صادرکنندگان استان نیز در این آیین، مزیت واردات نسبت به صادرات در ایران، وضع قوانین محدودکننده ورود اسکناس به کشور، بسته شدن راه‌های صادرات ریالی، عدم تخصص رایزنان بازرگانی سفارت‌خانه‌های ایران در کشورهای خارجی، قطع برق واحدهای تولیدی در تابستان و قطع گاز آن‌ها در فصول سرد سال را از جمله موانع توسعه صادرات دانست.

مشکلات تأمین مواد اولیه و واردات ماشین‌آلات و تجهیزات تولید، مشکلات مربوط به حمل‌ونقل، قوانین دست‌وپاگیر گمرکی و چالش‌های رفع تعهد ارزی صادرکنندگان نیز مواردی بود که از سوی صادرکنندگان استان در این مراسم مطرح شد.

در ادامه از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان در چهار بخش ملی، ممتاز، نمونه و قابل تقدیر معرفی شدند و از مجتمع فولاد کویر به‌عنوان صادرکننده نمونه ملی استان اصفهان تجلیل به عمل آمد.

۲۶ تیر ۱۴۰۲